Gå til innhold

God skjerm & sonoma

Anbefalte innlegg

Er dette å få i både pose å sekk?

Til nå har jeg enten funnet Sonoma-'pcer' med dårlige skjermer (15" med max 1024), noe som ikke passer meg i det hele tatt.

Og finner jeg en 15" med god oppløsning, så er dette en Dotham.

Jeg ønsker meg en 15" (kan godt være 15,4") med minimum 1200 i oppløsning (driver med litt webdesign, så stor oppløsning er ønskelig), samt en Sonoma 1.7gHz.

512 (kanskje oppimot 1024) MB ram. (533bus?)

Helst et brukbart skjermkort. Er det ikke mulig å endre skjermkort på Sonoma'ene siden alle har intigrert skjermkort fra Intel? Og er dette brukbart?

Ønsker å spille litt nyere spill, og med litt kvalitet på bildet :)

Harddisk: 60-80gb (SATA?)

DVDbrenner

uten windows.

og kanskje med blåtann.

Men hvor selger de slike?!

www.whitebox.no hadde en fin 15.4" Dotham, og en fin sonoma. Men manglet en ting hver for min del.

Og 1557X virker også ganske grei (fra psdata), men igjen, jeg ønsker meg en sonoma.

mvh

jr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting til,

Hos psdata fant jeg denne sonoma-style, til 18000,

og på Prisguiden på denne siden fikk jeg den fra 16500 som du sa, men med 333 ram, og den gamle prosessortypen..

Så jeg lurer på hvor din ble funnet :)

(er et par sider uten info om pcen, men med 16500 som pris)

Noen steder finner jeg 8103 med 333mhz ram. bør jeg få en med 533mhz?

Endret av johnroger
Lenke til kommentar
De kommer dårlig ut fordi det ikke er kommet gode grafikkort ute til pci-express som sonoma bruker (tror jeg). Regner i alle fall med at det er derfor. De innebygde duger ikke særlig til spilling nei, foruten om kabal og eldre spill.

Herr Brun

kabal er vell ikke et spill.. kabal er bare noe man legger opp, mens man venter på at man har lastet ned den nyeste filmtraileren, eller mens du venter på en god låt...

men hvor får man kjøpt disse kortene da? er ATI MR9800 eller go6800 er sånt kort foreksempel?

Lenke til kommentar

så denne:

Acer Travelmate 8103

Sonoma maskin, 1.86GHz, 80GB disk, 512MB DDR-2 RAM(utvidbar til 2GB),

15,4" skjerm, 1680x1050 oppløsning, ATI X700 skjermkort, 3Kg/ 3,5cm høy,

5in1 kortleser, Bluetooth, IRDA. . .

(Ca 16700)

er kanskje ikke tingen for meg? Jeg tenkte å spille litt WoW og HL2 (f.eks), men er dette tapt?

Bør jeg heller gå for denne?

Whitebox CL25 "Rått design & Rå spesifikasjoner"

Basis oppsett 15.4" WSXGA (1680 X 1050) Display

Intel Centrino 1.7GHz

512MB DDR RAM

ATI Radeon 9700 with 256MB Video Ram

60GB(5400RPM)Harddisk

Ergonomisk tastatur

"Silent Mode"stille modus

Trådløs 802.11g/b Minipci

DVD/CDRW Optisk enhet

ca 14100 m/dvd brenner.

Pcen kommer til å bli brukt til reiser, webdesign å litt spilling.

Jeg trodde Sonoma (i dette tilfelle med X700), ville være tingen for meg, men vist dere sier at jeg bør gå for CL25'en, så gjør jeg det :)

Lenke til kommentar

Du misforsto. Navnet skal i følge Acer-support være "DDR2-333" (ja det er forvirrende) de yter/kjører på 533mhz. Slik det står skrevet fra hattelco eller i prisguiden er en skrivefeil. Sjekk alle utenlandske sider, selv itbutikken.no har fått med at det er DDR2 533mhz!

Dette gjelder forsåvidt bare 8104 hos hattelco, 8103 står skrevet riktig DDR2 PC2 4300 533mhz

http://www.hattelco.no/ps.asp?it=111529&mlevel=110101

De leveres med 2*256 i Norge

Og ja, X700 yter mye(!) bedre enn 9700. Størrelsen på skjermkortminnet har minimalt å si, så ja, den yter mye bedre enn 9700-256 versjonen også.

Dette vil definitivt være en av de beste spill-bærbare på markedet når den kommer ut, foruten Dell-monstrene med Go6800 og Radeon 9800

http://www.hardwarezone.com/articles/view.php?cid=14&id=1395

http://notebookforums.com/showthread.php?t=59520

Disse maskinene har dessuten DVI-utgang for de som det interesserer, bl. a. meg. Glimrende for tilkobling av ekstern LCD. Det er ganske sjeldent på bærbare...

Og selv bestiller jeg 8104 hvis noen skulle være i tvil... :yes:

Endret av Muntiadok
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
De kommer dårlig ut fordi det ikke er kommet gode grafikkort ute til pci-express som sonoma bruker (tror jeg). Regner i alle fall med at det er derfor. De innebygde duger ikke særlig til spilling nei, foruten om kabal og eldre spill.

Herr Brun

kabal er vell ikke et spill.. kabal er bare noe man legger opp, mens man venter på at man har lastet ned den nyeste filmtraileren, eller mens du venter på en god låt...

men hvor får man kjøpt disse kortene da? er ATI MR9800 eller go6800 er sånt kort foreksempel?

MR9800 får du i Dell Inspiron 9100/XPS

Go6800 får du i Dell Inspiron 9300

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...