Gå til innhold

Er det sikkert å kjøre windows update på en ulovlig versjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du risikerer at Bill Gates kommer hjem til deg og banker deg opp med brille-etuiet sitt, så jeg vil anbefale å legge inn Linux isteden.

Neida det blir nok ingen tusenkroners-bot på privatpersoner, men WinXP SP1 har visst en sperre som nekter å installere på endel pirat cd-keys.

[ Denne Melding var redigert av: Langbein på 2002-06-27 20:31 ]

Lenke til kommentar

Det kan faktisk skje. Både Microsoft og BSA tar stikkprøver, og oppdager de uregelmessigheter som ikke kan forklares, vanker det politianmeldelse og i visse tilfeller sivilt søksmål.

Det er lett å tro at Microsoft ikke "gidder" å forfølge og bruke ressurser på en eller annen 16-17 åring som har piratkopiert Windows til eget bruk men dette er feil. Microsoft bruker store midler årlig for å få bukt med piratvirksomheten og tar ikke hensyn til utgiftene når det gjelder å statuere et eksempel.

Lenke til kommentar

Ja.

ISP'er (Telenor, Nextgentel, Catch, mf.l.) logger hvilken kunde som bruker hvilken IP address til all tid, og holder på dette i 6 måneder.

Så dersom noen vil finne ut hvem som brukte hvilken IP til hvilken tid, og har rettslig mulighet til det, så får de det - enkelt og greit.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-27 20:44, caturbo skrev:

Har de virkelig lov å hente ned informasjon om pc/bruker, når de selv opplyser om at de ikke gjør det?

Da er jo det bare å anmelde dem........

Hvis en ikke har fast IP adresse, kan de finne ut hvem som eier pc`en da?

Selv om du ikke har fast IP, kan de notere seg IP'en din samt tidspunktet, og deretter, i forbindelse med søksmål, kontakte ISP'en for å finne ut hvilken bruker som brukte den IP'en på det aktuelle tidspunktet (ISP'en loggfører sånt). Så det er fullt mulig å finne ut ja.

Lenke til kommentar

Jammen hælledussen tror du virkelig dem bryr seg om å gjøre noe sånt da..når det er 10000000000-vis av folk som bruker win update daglig. Loggene må bli så gigantisk digre at det er like sannsynlig å bli plukket ut i en stikkprøve som å vinne 1. premie i vikinglotto! Men det er jo alltid EN som vinner :smile:

Lenke til kommentar

Jeg har oppdatert Win XP Pro (norsk) titalls ganger, purken har ikke vært på døra mi enda.

Jeg tror ikke man skille ulovlige bruker fra andre i Windows Update. Ellers hadde man nok blitt nektet å hente det ned i hele tatt. Etter SP1 skal det visstnok ikke gå ann å bruke Win Update lenger. Det er såklart bare en "teori" :grin:, det er nok en god del crackere som har en god del mer skills en folka i MS.

Lenke til kommentar

Trodde det var alment kjent at Microsoft har en politikk om å ikke bruke informasjon fra slike oppdateringer mot folk? Eller har jeg drømt?

D

et hadde ihvertfall vært alment kjent hvis de faktisk gjorde det. Folk hadde nok kommet med både ett og to eksempler allerede i denne tråden...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...