ketilgd Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Jeg fortalte en i klassen at hvis du oppdaterte ville du kunne få en bot i mange tusen kroners klassen, og han ble drit redd. Lurte på om det faktisk kan hende, eller om det ikke er noen fare i det hele tatt. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Det er større hacker grupper Microsoft og FBI er ute etter. Så han blir ikke tatt. Menne...dumt spørsmål å stille på dette forumet da... Beste er jo å kjøpe softwaren :smile: Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Du risikerer at Bill Gates kommer hjem til deg og banker deg opp med brille-etuiet sitt, så jeg vil anbefale å legge inn Linux isteden. Neida det blir nok ingen tusenkroners-bot på privatpersoner, men WinXP SP1 har visst en sperre som nekter å installere på endel pirat cd-keys. [ Denne Melding var redigert av: Langbein på 2002-06-27 20:31 ] Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Det kan faktisk skje. Både Microsoft og BSA tar stikkprøver, og oppdager de uregelmessigheter som ikke kan forklares, vanker det politianmeldelse og i visse tilfeller sivilt søksmål. Det er lett å tro at Microsoft ikke "gidder" å forfølge og bruke ressurser på en eller annen 16-17 åring som har piratkopiert Windows til eget bruk men dette er feil. Microsoft bruker store midler årlig for å få bukt med piratvirksomheten og tar ikke hensyn til utgiftene når det gjelder å statuere et eksempel. Lenke til kommentar
caturbo Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Har de virkelig lov å hente ned informasjon om pc/bruker, når de selv opplyser om at de ikke gjør det? Da er jo det bare å anmelde dem........ Hvis en ikke har fast IP adresse, kan de finne ut hvem som eier pc`en da? Lenke til kommentar
bidz Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Ja. ISP'er (Telenor, Nextgentel, Catch, mf.l.) logger hvilken kunde som bruker hvilken IP address til all tid, og holder på dette i 6 måneder. Så dersom noen vil finne ut hvem som brukte hvilken IP til hvilken tid, og har rettslig mulighet til det, så får de det - enkelt og greit. Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Etter det jeg har hørt, har Microsoft oppgitt at de ikke overvåker folks datamaskiner under oppdateringer. Det vil si at dersom de likevel gjør det, er det like ulovlig som å laste ned oppdateringer slik som du/"vennen din" gjør. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Godt spørsmål. Allikevel skjer det at en og annen blir tatt. Jeg personlig vil vel gjette på at de fleste som blir tatt på en eller annen måte selv er skyld idet. Lenke til kommentar
obotron Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Quote: Den 2002-06-27 20:44, caturbo skrev:Hvis en ikke har fast IP adresse, kan de finne ut hvem som eier pc`en da? ISP har logg på dette... Lenke til kommentar
PlacidDragon Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Quote: Den 2002-06-27 20:44, caturbo skrev:Har de virkelig lov å hente ned informasjon om pc/bruker, når de selv opplyser om at de ikke gjør det?Da er jo det bare å anmelde dem........Hvis en ikke har fast IP adresse, kan de finne ut hvem som eier pc`en da? Selv om du ikke har fast IP, kan de notere seg IP'en din samt tidspunktet, og deretter, i forbindelse med søksmål, kontakte ISP'en for å finne ut hvilken bruker som brukte den IP'en på det aktuelle tidspunktet (ISP'en loggfører sånt). Så det er fullt mulig å finne ut ja. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Jammen hælledussen tror du virkelig dem bryr seg om å gjøre noe sånt da..når det er 10000000000-vis av folk som bruker win update daglig. Loggene må bli så gigantisk digre at det er like sannsynlig å bli plukket ut i en stikkprøve som å vinne 1. premie i vikinglotto! Men det er jo alltid EN som vinner :smile: Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Jeg har oppdatert Win XP Pro (norsk) titalls ganger, purken har ikke vært på døra mi enda. Jeg tror ikke man skille ulovlige bruker fra andre i Windows Update. Ellers hadde man nok blitt nektet å hente det ned i hele tatt. Etter SP1 skal det visstnok ikke gå ann å bruke Win Update lenger. Det er såklart bare en "teori" , det er nok en god del crackere som har en god del mer skills en folka i MS. Lenke til kommentar
Tors bror Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Trodde det var alment kjent at Microsoft har en politikk om å ikke bruke informasjon fra slike oppdateringer mot folk? Eller har jeg drømt? D et hadde ihvertfall vært alment kjent hvis de faktisk gjorde det. Folk hadde nok kommet med både ett og to eksempler allerede i denne tråden... Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Kjøp orginalen så slipper du dette tullet. Vi ønsker ikke slike diskusjoner på dette forumet, håper det er forståelse for det. Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg