Gå til innhold

Plass til Plexi på Chieftech-dør?

Anbefalte innlegg

Morn!

Sitter å plundrer med et plexiglass som jeg har kjøpt på microplex (ja, jeg vet man kan få d billig hos glassmester...)

Det er det store sever-kit'et.

Det er min første mod, så jeg gjorde det enkelt...

Noen som har satt dette inn i et Chieftech DA-01BD (sort)?

Prøvde å være litt kreativ, så jeg kappet bort noen deler av håndtaket, men det ble ikke veldig mye bedre... :sad:

need help...

RED: argh... Glemte å skrive hva problemet var :oops:

Jeg får ikke plass i døra. for liten plass på sidene...

What should I do?

[ Denne Melding var redigert av: [E.T]SomEThinG på 2002-06-27 20:58 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmmm! hvis du skal bruke en gummi list som vinduet skal stå i så må vinduet være litt mindre i enn døren , men dette kan du måle ved hjelp av en skyvelære , sett gummi listen i døren og mål dybden i listen der vinduet skal stå. er listen 2 mm i fra bunn til kant så skal ruten være 2 mm mindre enn døren men husk å trekke i fra tykkelsen i mellom dør og vidu på listen.

NB.listen skal ikke låses når du måler.

Lenke til kommentar

eh ! glemte å si dette . hvis vinduet ditt er blitt for lite i forhold til døren så kommer det jo litt and på hvor mye mindre den er da . er den mellom 2-4 mm så vet jeg det finnes større gummi lister , dvs sporene er høyere enn de vanlige listene til pc.

du kan ta deg en tur til en glass mester og høre der eller snoke litt rundt på en høgger , det er det samme hva slags list du bruker bare den er rett , da kan du kappe den som du selv vil og der er det mange varianter å velge i mellom :smile:

Lenke til kommentar

Vinduet var fra microplex med gummilister og instruksjonsark...

Men pga. håndtak i døren ble det for liten plass..

Så jeg lot det stå til, tegnet opp linje og fikk fiksa en stikksag og begynbte å kutte..

Men jeg fikset ikke å feste døra til bordet ordentlig, så jeg spurte pappa om hjelp.

Han kom og festet døra skikkelig og begynte å sage, uten at jeg haddde bedt om hjelp. Jeg sa at jeg måtte teipe rundt, men han sa; neida, det går så bra så..

Det hele endte opp med at jeg må enten fikse noe jalla-greier for å få fikset det slik at vinduet passer. Da må jeg også spraylakkere hele kabinettet pga, massevis av riper rundt vinduet...

Ellers kan jeg kjøpe en ny dør med ferdig vindu og selge mitt vindu til fetteren min. Eller kjøpe en ny standard dør..

Bilder kommer så snart jeg får ftp-plass av start.no.

Takk for alle svar, men nå er løpet kjørt dessverre..

[ Denne Melding var redigert av: [E.T]SomEThinG på 2002-06-28 00:00 ]

Lenke til kommentar

Wow ! det er det værste jeg har hørt , bland aldrig fedrene inn i casemods hehe blir bare skuffelse av det :smile: nei bruk heller casemod forumet til det , det er det tryggeste tror jeg hehe

jepp det beste er nok å kjøpe en ferdig moda dør , det eneste jeg ikke liker med den døra er at de har brukt enten pop nagler eller skruer til vinduet , noe jeg ikke liker så godt, men nå er det jo ikke jeg som skal ha den heller da :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...