Gå til innhold

Jeg skal kjøpe ny PC og trenger vurdering

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal kjøpe ny PC og p. g. a. begrensede PC-kunnskaper fikk jeg en kompis til å lage et oppsett. Han sa at jeg skulle spørre på Hardware.no om synspunkter og vurderinger.

Hva syntes dere om dette oppsettet?

Klikk her

Jeg kan kjøpe de fleste komponentene hos Netshop, mens jeg kan kjøpe strømforsyning og kabinett på PCutstyr.no. Det blir riktignok ca. 800,- dyrere men jeg tror det går opp i og med at jeg må betale mer frakt hvis jeg bestiller fra flere leverandører (har ikke sjekket fraktkostnader).

Hva tror dere er best av å bestille fra flere leverandører og betale mer frakt, eller å bestille fra to leverandører og betale 800,- mer pluss frakt?

Er litt usikker på musa. Det virker som om den funker bra, men at den ikke funker så lenge. Brenneren har også fått blandet kritikk. Vurderer å bytte ut brenneren og musa med noe annet.

Har dere noe forslag?

Jeg blir å bruke PC-en mest til spilling og surfing.

MVH

Wonder_Chimp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke vits å kjøpe SLI hovedkort når du skal ha ATI skjermkort.

Strømforsyningen du har valgt var mistenkelig billig synes jeg.Ville kjøpt en som er størrre.Sjekk ut den nye Logitech MX 518 musa,den er nok glimrende.

Denne dvd-brenneren har fått mye bra kritikk.

Edit: Bytt cpu til en 3200+,så sparer over 700 kr.Ytelsesforskjell vil du ikke merke uansett.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Jeg antar du ikke skal overklokke og svarer utifra det...

Bytt HK til ett basert på ultra chipsettet (altså litt billigere og uten sli)

Bytt skjermkort til x800xl (mye bedre enn x800. koster det samme)

Bytt ram til kingston hyperX som er ukens tilbud hos netshop(billigere og bedre)

Ellers ser det greit ut... Selv er jeg meget fornøyd med min logitech mx-510...

Ellers så kan jeg nevne at du vil kunne få et like bra system for mindre penger om du kjøper s754...

Lenke til kommentar

Takk for svarene!:)

Jeg har sett litt rundt på de forskjellige sidene og har kommet fram til det oppsettet her. Har fulgt tipsene deres og skiftet ut flere deler for å få den ned i pris.

Jeg fant ikke disse komponentene i prisguiden så jeg legger dem her i stede (av en eller annen grunn kan jeg ikke oppdatere topptekst og bunntekst i handlelisten):

- BenQ DVD-Brenner DW1620PRO Double Layer Retail med programvare, hvit DVD-RW 16X

Netshop 595,-

- Kingston HyperX 1024MB 400MHz DDR PC3200 DDR Kit m/2stk CL2 (2-3-2-6-1)

Netshop 1750,-

- MSI K8N NEO2 Plat.-54 nforce3 250 Ultra

Netshop 1 195,-

Hva syntes dere om oppsettet? Passer CPU og hovedkort sammen?

Dette kommer på ca. kr. 13,700 hvis jeg bestiller det meste fra Netshop og litt fra PCutstyr.no.

Jeg kommer ikke til å bestille mus, da jeg har en bra en som jeg kan bruke fra før av.

MVH

Wonder_Chimp

Lenke til kommentar

cpu og HK passer riktignok sammen, men skjermkortet og HK passer ikke sammen. Du må kjøpe nforce4 ultra chipsett for å få pci-e.. Msi Neo4 eller dfi ultra-d er gode kort... Eller asus sitt ultra HK, siden du ikke har sagt noe om overklokking kan du like godt ta det billigste ultra kortet du finner...

edit: det var disse ram brikkene jeg snakket om.. Vet ikke om det var de du refererte til i forrige posten din, isåfall skrev du opp feil timings...

Endret av un0kai
Lenke til kommentar

Stenges for dårlig bruk av emnefeltet, se forøvrig sticky/annonsering.

Det fremgår klar at nemt sticky/annonsering skal leses før en poster i denne kategorien samt at brudd på denne vil føre til stenging. Du rådes herved til å lese denne og forsøke på nytt.

Et godt emnefelt bør si noe om busjettet ditt, hva maskinen skal brukes til. Har du bestemt deg for div. merker/produsenter (t.d. AMD/Intel, ATI/nVidia) kan dette også med fordel inkluderes. Skal du bare ha visse komponenter kan du med fordel opplyse om hvilke deler det er snakk om.

• Døme på gode emnefelt:

• Kontor-PC til under 5000 kr. (Sier noe om bruksområde om budsjett)

• Ny Stille-PC til 10000 kr.

• Spill-PC AMD64 og GeForce under 15K (Valgt merke og sier budjsett).

• Nytt HK, CPU (Intel), RAM max. 7K

Minner forøvrig om forumreglene:

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

Brudd på enten det gjelder dårlig bruk av emnefelt eller særs manglende informasjon i tråden vil føre til stenging av tråden.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...