Lanka Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) Problemet jeg nå har er at jeg har en Javascript-basert Meny. Hvor det ligger en knapp som har koden : mm_menu_1006114955_0.addMenuItem("Navn","location='Navn.html'"); Det jeg vil skal skje er at når jeg trykker på knappen så skal det hoppes til en bestemt iframe på siden Og ikke åpne den nye siden i hele browseren. Jeg har prøvd forskjellige metoder som ,"location='Navn.html'","a href='I1'") Men Den Vil Rett Og Slett Ikke Åpne i I1. Noen som har noen råd? PS : Jeg har en meny.js også tilgjengelig om det er der problemet kan ligge Endret 14. mars 2005 av Lanka Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 når du først skal bruke sånne teite ting som iframe, så skader det ikkje å bruke target-atributen: <iframe name="navn" [andre ting]></iframe> <a href="side" target="navn">Link</a> Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 Det jeg ikke klarer. Å Nettopp få til dette. Dette er jo i Javasript. Så får ikke brukt <a href="side" target="navn">Link</a> der. Eller? Hvordan Integrerer jeg da den i mm_menu_1006114955_0.addMenuItem("Navn","location='Navn.html'"); ? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) Ka du vil at det javascriptet skal gjøre for deg? edit: oppfatta det som at du ville ha javascriptet til å fikse sida inn i iframen, stemmer dette? Endret 14. mars 2005 av arve87 Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 mm_menu_1006114955_0.addMenuItem("AST","location='AST.html'"); Dette er en del av en hel serie med sånn. Dette er fra en pulldownmeny. Som Vist Her Den linjen med kode er for at den første knappen ( Klasser ) > AST skal linkes til AST.html Bare at nå skal den linkes til Iframen som r synlig under. Derfor må jeg integrere det inn i den koden oppgitt ovenfor. Vet at dette er tullete sagt. Men går dette? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Foreslår at du lar vær at absolutt heile menyen er et stort og stygt javascript, eg - og tar heller en titt på for eksempel dette, eller dette. Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 Oi, Dette var en god del. Da lover jeg å sette meg inn i dette. Problemet er at dette må leveres imorgen. Og hvis jeg skal begynne å lage en ny meny så blir det veldig vanskelig. For meg altså. Men kan allerede begynne nå! Men til innleveringen imorgen så bør jeg ha klart å linke, ellers får jeg refs.. Css har virkelig krysset tankene mine flere ganger. Og har tenkt å lese på det. Men for nå? Arve? Hvis du kan? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Brukere uten JS vil jo få et enormt problem da de ikke vil få til å navigere? Bruk heller PHP, selv om det betyr at du må reloade siden. Om du ikke kan PHP skjønner jeg selvsagt at det blir et vræl å lære det til i morgen.. Da har du et problem. =/ Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2005 Jeg fikk fikset det. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Jeg fikk fikset det. Det skader ikke å legge ut løsningen på problemet, slik at andre som kanskje opplever det samme som deg kan finne løsningen på dette forumet. Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2005 (endret) mm_menu_1006114955_0.addMenuItem("Navn","location='Navn.html'"); blir til mm_menu_1006114955_0.addMenuItem("Navn","parent.I1.location='Navn.html'"); Gitt at Iframen heter I1 Endret 17. mars 2005 av Lanka Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå