milkwood Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Lurer på og investere i et semi-proft kamera. Har ikke pengene nå, men tenkte å sjekke litt rundt i forkant. Tenkte å bruke opptil (ca) 20.000,-. Samme om det er brukt eller nytt. Er snakk om et kamera som skal brukes til filming av det meste.. dvs. lage kortfilmer, filming av oppsetninger (teater), filming i bryllup, osv, osv.. Dvs et alt mulig kamera liksom =) Har dessverre ikke mange krav siden jeg ikke vet hva jeg skal se etter enda da jeg ikke har satt meg 100% inn i dagens kameraer. Men tenkte å starte her. Men er snakk om mini-dv. Sikler på kameraer som xl1 (xl2 blir vel dyr). Har ønske om 3ccd, utskiftbare objektiver, gjerne xlr innganger.. Dette er ønsker. og er sikker masse jeg mangler å sette opp, og alle semiproffe har sikkert 3ccd. =) gjerne spør meg konkret om det er noe dere lurer =) Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Er du sikker på at det er helt gjennomtenkt å kjøpe et semi-profft videokamera for opptil 20 000 uten at du har større personlig erfaring - dvs at du har brukt et vanlig konsument-videokamera så lenge at du vet hvilke spesielle krav du har til videokamera. Jeg synes personlig du skulle få deg mer personlig erfaring enn posten din antyder at du har før du svir av så mye penger... Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 HM du får sikkert eit som holder til under 15 000 Lenke til kommentar
Toonamy Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 jeg synes ikke du burde gå for et semiproft kamera med det første, hvis du sjekker litt på minidv kamerar så kan man få mange bra til 6000 kr.. feks hc42 med bildestabilsator og super nightshot pluss og mange andre bra funksjoner. http://www.sony.no/ShowProduct.do?site=odw...oduct=DCR-HC42E det finnes også noen andre bra med 3 ccd til under 10.000. Lenke til kommentar
chma Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Problemet med konsum kameraer er at de ikke holder til bruk i dårlig lys og har lite manuelle funksjoner.Gs120/200 fra panasonic har riktig nok en del manuell kontroll, men ikke fullt så bra i dårlig lys. GS400 derimot er bedre i dårlig lys. Ellers får man mye bedre lyd på semi pro kamera, selv med den innebyggede micen jeg har blir lyden overraskende bra, og om man vil ha bedre så bruker man xlr adapter med litt mer kontroll over nivåer osv. Selv gikk jeg fra ett gjennomsnittlig konsum kamera til nytt semipro fordi jeg er dritt lei av og ikke ha full kontroll med et par eksterne knapper og at kamera jeg brukte var ubrukelig i skumring. Hvor mye erfaring jeg kan skryte på meg er vel en annen sak, men viste hva jeg krevde og ville ha ut av kamera. En annen ting med semi pro kameraer er at de ofte er bygget mye mer solid, feks. Panasonic Ag-dvc30 har ett solid hus av metall noe som jeg fant veldig viktig da det blir litt "røff" bruk av kamera... Må bare understreke at det er vitkig å vite hva du vil med kamera, og en ting til...man blir fort hekta på dette...blir fort dyr morro. Husk at du ofte trenger litt tilbehør, stort batteri, tape(ikke spar penger her ikke kjøp billige taper) og evnt Vidvinkel av god kvalitet og mic så blir plutselig regningen veldig mye større enn man tenkte i første omgang. Kvalitet koster, dyr hobby. Lenke til kommentar
flemmz Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Holder på med å finne ut hva kamera jeg skal ha selv, etter 9 timers surfing blir det DVC-30 til panasonic, virker som et bankers kamera! Støtter den! Men xtra utstyr er dyr... hehe. Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 Se bort ifra hvordan jeg skrev posten da =) Har brukt kamera, filmet i en 7-8år...laget videoer for turer og arrangementer + musikkvideoer+++++(+). brukt alt fra små vanlige kameraer (nv-gs70/nv-gs33++), men for det meste brukt pd150. Så vet at posten min ble litt misvisende =) det er fordi jeg ikke er inn i alt teknisk innen kamera i og med at jeg har lånt pd150 (lånt det en del fra nrk). så tenkte å sette meg litt mer inn i det nå før jeg kjøpte, men tenkte å starte her og høre hvilke kamera jeg burde se nærmere på... Så gjerne hjelp meg litt på vei her =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå