Gå til innhold

Spøkelser - tror du på dem? Og har du dem i huset?

Plomma2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 år senere...

Hmm.. Jeg tror nok det har mye med drømmer..tanker osv. Altså hvis du fokuserer nok så kan du se hva som helst i rommet ved hjelp av tanker som forvirrer hjernen som sender signaler til synet..blabla smartass words..

men en ting er sikkert at det finnes noe mer mellom himmel og jord..Og jeg tror på det spøkelser.

Jeg trodde aldri på det før jeg faktisk så det selv!

Jeg gikk på Sund folkehøyskole..en gammel skole fra sent i 1800-tallet. For lenge siden var det en rektor der som hadde en kone som het fru sivertsen. Er masse bilder av henne i gangen i kjellern osv på skolen..ho er ikke en lekker dame akkurat.

En kveld så skulle jeg og vennine sove på skolen. Altså ikke på rommene men på skolen. ett rom som het hagestuen. Som var selvfølgelig nedi kjellern. Vi snakket og grusset over denne fru sivertesen før HUN sovnet. Jeg var enda våken fordi jeg frøys og var ganske redd faktisk:P

Så rundt klokken 3 på natten så hørte jeg sånn slags latter opplegg lengre nedi i kjeller gangen. Jeg tenkte det var kanskje en av bissene som var på brannvakt. Men klokken 3? Litt sent kanskje.

Den døra inn til hagestuen er det vinduer. Altså du kan se ut av døra til gangen. Jeg stakk hodet opp av sofaen og ventet på ett syn av det som var der. Når jeg så en skikkelse som hadde en sånn typisk lang gammel, svart kjole så ble jeg pissredd. Jeg så ikke fjeset eller håret eller noe sånt, så bare kjolen. Jeg ble DRITredd. Etter det var jeg sikker på at det spøkte. Jeg ville jo gjøre litt research først før jeg begynte å si det til folk. Så jeg spurte bissene. Ingen gjør brannvakt på kvelden uten at brannalarmene er skrudd av. De var på. Jeg hørte ingen lyd at døren fra kjellern til hoved inngangen på skolen gikk opp. Fordi jeg testet og hørte av den lyden døren lager en utrolig bråkete. Så jeg fant ut av da er jeg en av ett dusin eller fler som har sett den denne fru sivertsen. Ingen var i kjellern så sent..ingen åpnet døren for å komme seg opp av kjellern. Så jeg er ganske overbevist. Heldigvis er ikke jeg den eneste som har sett ho.

Men ho døde bare av gammeldom. Ho ble ikke drept eller noe..ho hadde ingen forferdelig død som gir ho en grunn til å spøke på skolen..fant ut at ho var ganske paranoid og streng. At skolen styrte, ho. Så tenker vel at ho kanskje går rundt og passer på jeg da!:)

creepy :S

Lenke til kommentar
Fan av det overnaturlige har jeg alltid vært.

Men selv om jeg er "fan", betyr det ikke at jeg ikke er skeptisk til det.

Jeg ønsker jo at det skal finnes aliens, spøkelser osv. Det krydrer hverdagen litt.

"Forsiktig hva du ønsker deg" sa en gang noen som åpenbart visste hva de snakka om.

Det har lenge foregått merkelige ting i huset der jeg bor.

Folk som går i dørene er en klassisk. Jeg har flere ganger vært oppe i stua og hort ytterdøra nede bli åpnet og lukket igjen. Vi har ganske bråkete ytterdør, så det kan man ikke ta feil av. Man lurer ikke på om den kom noen, men hvem som kom.

Samme svaret er alltid: ingen.

Jeg har også sett personer gå rundt. Men aldri på den, bare igjennom refleksjoner.

På rommet har jeg TV ved pcen. Ser man i den når den er av kan men se lyset ute i gangen.

Jeg har flere ganger sett på den tomme skjermen og sett en gammel damen i hvitt med kort krøllete hvitt hår gå fra ytterdøra og innover.

Dama jeg ser ligner forresten veldig mye på hun som eide huset og døde her, hvis jeg ikke husker helt feil.

På fredagen, så satt jeg oppe og hørte døra til brodern gå opp, så jeg trodde han kom hjem. Jeg gikk ned for å høre hvordan det sto til.

Der sto døra hans åpen. Den var lukket når jeg gikk opp ti minutter før.

Alt dette kan jo ha nesten logiske forklaringer.

Men idag ble jeg overbevist:

JEg lå på sofaen oppe og leste bok. Jeg la ned boka et sekund akkurat i tide til å se en fot, kledd i helt hvitt, gå forbi døra.

Paranoid som jeg er ble jeg litt redd og fant ut at å fordype seg i boka og glemme alt ville være best.

Men så etter et par minutter la jeg ned boka for å se om 'det' fortsatt var der, og da sto 'det' der og stirra på meg.

Det sto halveis bak døra så jeg klarte ikke se ansiktet, men jeg hylte som en liten jente. Det gikk så bortover gangen.

Jeg trodde jeg skulle dø.

Merksnodig nok så gikk reklamen for The ring 2 på TV samtidig.

Men jeg kan nå uten tvl si at spøkelser fins. I alle all her.

Noen andre som har noen historier?

Skrev min histore under her..men tenkte jeg skulle legge til at jeg har blitt ganske paranoid i ettertid..søkt mye på nettet..sett en del filmer osv. Hørt sykt mye rare lyder etter jeg kom hjem fra skolen i huset. Er ganske sikker på at det er noe mer mellom himmel og jord ja:P

Lenke til kommentar

Hehe.. det er bare innbildning ;)

Var litt sånn når jeg var hjemme alene før. Man tror heletiden man så ting, hørte ting osv.

på en eller annen måte lagde ørene "normale" lyder til fult så ikke normale osv...

skaff deg en katt, så hjelper det! (når du er hjemme iallefall :D)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...