Gå til innhold

Spøkelser - tror du på dem? Og har du dem i huset?

Plomma2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har spøkelse på rommet mitt jeg...som sagt før, det sitter ved fotenden og blåser eller gjør noe magisk så føttenen mine er kalde konstant :cry:

Altså. Du har ikke tenkt over at du har dårlig blodomløp i føtta? :tease:

nei, dyna mi er ekstra lang og blodomløpet skal være i orden!må være et spøkelse

:shrug:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e

Kal det hva du vil men, hva jeg tror på er folk som går igjen!

Og det er vel kanskje det folk kaller spøkelse...

Altså.. Jeg er hundre prosent sikker på att diverse folk fortsatt er blant oss !

Lenke til kommentar
Hvorfor er det så mange som er så bastante på att noe ikke eksisterer, er dere allvitende? Det virker som om dere er så redde for det ukjente att dere må benekte noe som ikke kan defineres, noe som kan være skremmende.

- D.J.

Godt sagt. Spøkelsers eksistens kan ikke bevises. Dog kan deres eksistens ei heller motbevises. (Det samme gjelder forsåvidt Gud, derfor synes jeg bastante ateister og die-hard kristne virker noe arrogante). Enkelte bør lære seg at det er noen ting som ikke fysikkens lover eller menneskers fornuft kan finne svaret på, og at mennesket ikke er verdens sentrum.

Lenke til kommentar

Kan vel fortelle om siste "hendelse":

Våkna 4 i natt av at videospilleren begynte å spole.

Jeg tenkte at jeg lå på fjernkontrollen og begynte å fomle etter den. Etter noen sekunder fant jeg den. På bordet ved siden av.

Litt skeptisk ble jeg, men jeg tenkte at det var opptaket a Lost mamma hadde tatt opp mens jeg var på TG, som jeg hadde dytta inn i spilleren før, men sovna av før jeg fikk sett på, som jeg kanskje hadde trykt play på uten å huske det. Som nå var ferdig og spolte seg tilbake, slike spilleren gjør når filmen er slutt.

Jeg tenkte ikke mer over det og snudde meg igjen.

Men så begynte den å spole IGJEN. Jeg lå der og bare stirra på den.

Når den var ferdig trykte jeg på play for å se hvor i filmen den var.

På skjermen kom det Lost. Den var altså på begynnelsen.

Den spolte seg altså først fram av seg selv også tilbake.

Sov med lyset på resten av natten. :o

Lenke til kommentar

LoL, minner om engang jeg var hos en kamerat. Dette var da vi var små.

Vi skulle spille en cd i cd-spilleren og plutselig skjedde det noe merkelig. Cd lokket gikk opp å ned. Vi trodde først den var ødelagt og var drit redd for å få kjeft. Vi fikk ikke lokket til å gå igjen. Uansett om vi restarta den, gikk lokket opp og igjen, opp og igjen. Men når mora kom hjem og skulle bruke den funka lokket akuratt som det skulle.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Fan av det overnaturlige har jeg alltid vært.

Men selv om jeg er "fan", betyr det ikke at jeg ikke er skeptisk til det.

Jeg ønsker jo at det skal finnes aliens, spøkelser osv. Det krydrer hverdagen litt.

"Forsiktig hva du ønsker deg" sa en gang noen som åpenbart visste hva de snakka om.

Det har lenge foregått merkelige ting i huset der jeg bor.

Folk som går i dørene er en klassisk. Jeg har flere ganger vært oppe i stua og hort ytterdøra nede bli åpnet og lukket igjen. Vi har ganske bråkete ytterdør, så det kan man ikke ta feil av. Man lurer ikke på om den kom noen, men hvem som kom.

Samme svaret er alltid: ingen.

Jeg har også sett personer gå rundt. Men aldri på den, bare igjennom refleksjoner.

På rommet har jeg TV ved pcen. Ser man i den når den er av kan men se lyset ute i gangen.

Jeg har flere ganger sett på den tomme skjermen og sett en gammel damen i hvitt med kort krøllete hvitt hår gå fra ytterdøra og innover.

Dama jeg ser ligner forresten veldig mye på hun som eide huset og døde her, hvis jeg ikke husker helt feil.

På fredagen, så satt jeg oppe og hørte døra til brodern gå opp, så jeg trodde han kom hjem. Jeg gikk ned for å høre hvordan det sto til.

Der sto døra hans åpen. Den var lukket når jeg gikk opp ti minutter før.

Alt dette kan jo ha nesten logiske forklaringer.

Men idag ble jeg overbevist:

JEg lå på sofaen oppe og leste bok. Jeg la ned boka et sekund akkurat i tide til å se en fot, kledd i helt hvitt, gå forbi døra.

Paranoid som jeg er ble jeg litt redd og fant ut at å fordype seg i boka og glemme alt ville være best.

Men så etter et par minutter la jeg ned boka for å se om 'det' fortsatt var der, og da sto 'det' der og stirra på meg.

Det sto halveis bak døra så jeg klarte ikke se ansiktet, men jeg hylte som en liten jente. Det gikk så bortover gangen.

Jeg trodde jeg skulle dø.

Merksnodig nok så gikk reklamen for The ring 2 på TV samtidig.

Men jeg kan nå uten tvl si at spøkelser fins. I alle all her.

Noen andre som har noen historier?

3842348[/snapback]

Jeg må si at jeg ikke tror en døyt på det du sier. Jeg har sett at du har postet et useriøst emne fra før. Det forsterker mitt inntrykk. :nei:

Lenke til kommentar

HAHAHA! Merksnodig! Det ordet har jeg ikke brukt på driiiiiitlenge. Det skal jeg begynne å bruke igjen.

Om du tror på historien eller ei er for meg samme ulla, men jeg vet hva jeg så, og det har vært flere hendelser siden, så jeg tror det fins spøkelser.

Lenke til kommentar

Det rare er at selv om det er mange som påstår å ha opplevd slike uforklaringe hendelser, har de sjelden noen form for dokumentasjon å komme med. Det har som regel vært et medium der og ryddet opp, før andre får vite noe som helst. Lyd- og/eller videoopptak har man ikke tatt seg bryet med. Hvorfor er det slik?

For min egen del så har slike historier som det refereres til i VG-artikkelen lenger opp svært liten troverdighet når vedkommende ikke har gjort en drit for å dokumentere hendelsene. Han har tydeligvis levd med dette en stund, og også vært i kontakt med andre som har opplevd det samme, da er det i særdeleshet påfallende at ingen har løftet en finger for å befeste disse aktivitetene på en eller annen form for opptaksmedie. Riktignok slår ikke artikkelen fast om dette er forsøkt eller ikke, så jeg bare antar at det ikke er gjort. Jeg vil gjerne tro på historien til vedkommende, men så lenge dokumentasjonen, eller detaljer om forsøk på gjennomføring av denne uteblir - tatt i betraktning at hendelsene som visstnok skal ha funnet sted har vært så overveldende - så kan jeg ikke det. Et videokamera koster ikke mye i dag. Datamaskin og webcam er også fine saker.

De som i sterk grad opplever slike fenomener på kroppen og ikke gjør en innsats for å dokumentere dem, medvirker jo til at dette forblir uløste mysteriumer og et tema man må regne med å bli latterliggjort og sett rart på dersom man forteller om det til andre.

Endret av KAS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...