zlinky Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) Skal gå til anskaffelse av ny monitor nå, og hadde egentlig bestemt meg for NEC NX1770. men vil gjerne vite om det er noen som kanskje passer bedre for mine behov. Krav: 17" hverken større eller mindre 12ms (mulig 16 kan gå bra om den ikke ghoster) DVI Prisklasse: ca 3000. kan strekke meg litt lenger om det virkelig er verdt det. Grunnen til at jeg ser etter et alternativ til NEC 1770 er at jeg nesten aldri spiller, men bruker pcen mer til bilder og film. Legger derfor mer vekt på fargegjengivelse og at skjermen er klar og uten baklys, samt at den gjerne skal ha litt god innsynsvinkel. Dette er vel noen av de mest aktuelle: Eizo Flexscan L550 Denne frister veldig, hadde det ikke vært for foten.. BenQ FP71E BenQ FP783 NEC 1770 Hyundai Q1+ Håper at noen med erfaring med en eller flere av disse skjermene kan komme med innspill som hjelper meg og andre med mine krav til å velge seg ny skjerm Endret 15. mars 2005 av zlinky Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Vet ikke om du har sett på Samsung 913N? 19"er som skal være bra.... Ellers så tror jeg NECen er best av de du har ramset opp. Lenke til kommentar
zlinky Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 Som sagt, det viktigeste kravet er at den kun er 17"... Mulig denne er et godt samsung alternativ? Samsung SyncMaster 172X. Den får slakt i testen, men veldig skryt i brukererfaringene. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 172X er først og fremst en designskjerm... Ytelsen er mer "midt på treet". Samsung 710T bør kanskje være et alternativ til NEC 1770NX Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Benq FP783 er en skjerm som ser ut til å takle en del. Spiller World of Warcraft på den og har ikke lagt merke til Ghosting (ikke det at DET er så kjapt spill, men). Litt rar fargebalanse på den (rødstikk til tider), heller laber innsynsvinkel. Får sikkert bedre skjermer til den prisen, men det er en helt grei skjerm om du sitter beint fremfor skjermen. Lenke til kommentar
KongeOdin Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Ta en titt på denne tråden. Dersom noen av disse punktene er viktige for deg så er kanskje ikke dette skjermen for deg. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=380214&hl= Ville vel tro at eizo skjermen ville gi mye bedre bildekvalitet, etter hva jeg har lest av gamle tester. Særlig siden jeg syntes 1760nx har bedre bilde enn 1770nx. Lenke til kommentar
zlinky Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 (endret) Tråden din var var faktisk noe av det som gjorde meg skeptisk til NEC 1770 i starten KongeOdin Har hørt mye bra om bildekvaliteten til Eizo (og viewsonic). Men den er ikke aktuell med mindre det går ann å skaffe en annen fot til den? har noen kjenskap til Viewsonic VP171? Den har jo både DVI og 8ms til en veldig rimelig penge. Andreasfe: Samsung 710T kunne jo vært et alternativ, men er ikke den plaget med litt baklys? Må si at BenQ FP783 scorer høyt på design, synes og det er positiv at de har droppet høytalere, men heller koster på et par usbkoblinger og en god måte å skjule kablene på. og så har den som en annen nevnte høy WAF (wife acceptence factor) Noen som har kjenskap til CTX 162+ ? Endret 15. mars 2005 av zlinky Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Må si at BenQ FP783 scorer høyt på design, synes og det er positiv at de har droppet høytalere, men heller koster på et par usbkoblinger og en god måte å skjule kablene på. og så har den som en annen nevnte høy WAF (wife acceptence factor) Ja. FP783en har et par lure ting (USB, kabelskjulemåte) men den er ikke SÅ lekker som den er på bildet. For eksempel er foten mer lilla enn stålblå. Den har og litt problemer med gjennomskinn eller hva det nå enn heter, i topp, bunn, og på sidene. Om du ser en film i LEtterbox Widescreen formater vil du fort legger merke til det på de svarte feltene. Under vanlig bruk er det ikke så åpenbart. Ser at du spiller svært lite, da hadde det kanskje vært en ide og testet en av de skjermene Hardware.no har testet, for som sagt, selv om ikke FP783 ghoster under film så er det et lite rødstikk i enkelte bilder (uavhengig av kamera brukt for å ta bilder). Om du beveger deg litt vekk fra beint på skjermen når du ser film vil du se at slike ting som hudfarge på folk og sånn blir rødlig og mer "Kornete" på et vis. Og nei, det har ingenting med kvaliteten på filmene mine, da 99% av de jeg har er kjøpte på DVD (fra Play.com for det meste) Lenke til kommentar
enl Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Anbefaler Nec 1770NX. Fin til film- og bildebruk Lenke til kommentar
zlinky Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2005 (endret) jeg var jo akkurat på utkikk etter en som var bedre enn NEC sin BenQ er kanskje ikke det gode alternativet som jeg håpet på i følge Onkel Kompost Ser at skjermer med VA-panel er mye bedre på farger, skarphet og innsynsvinkel, men de har også høyere ms. Kan man sammenligne ms på TN- og VA-skjermpaneler direkte mot hverandre?? Endret 16. mars 2005 av zlinky Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 BenQ er kanskje ikke det gode alternativet som jeg håpet på i følge Onkel Kompost Nei, ikke om du er ute etter ting som best, klarest og sprudlende bilder (om det så er film eller stillbilder) eller du tenker å se film i lag med venner. For mitt bruk, dvs litt spill, skolearbeid, film (for meg selv), og se på bildene jeg har tatt med digitalkamera eller scanner inn fra vanlig film, duger den. Jeg hadde nok ikke kjøpt denne til over 3000 nå nei, i følge testene på hardware.no er det mye som er vel så bra og gjerne bedre enn denne skjermen, og enkelte av disse koster også mindre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå