Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny bygd pc. får bare svart skjerm..

Anbefalte innlegg

Jeg har bygd meg en pc av noen nye deler, og noen gamle..

specs:

DFI Lanparty kt400a(kjøpt, brukt)

Maxtor DiamondMax 10 200GB(tror jeg :ermm: helt ny. uten operativsystem)

MSI GeForce 6600GT(helt nytt)

AMD Athlon XP2800+(ca. 1 år gammel, men ligget i embalasje og sittet i pc som ikke har vært oppe..)

Crucial 512mb DDR pc3200(helt ny)

10gb seagate disk m/ win me(?)(gammel disk)

q-tec 400w psu, dual fan(samme som cpu)

random cd-rom

Når jeg starter opp maskinen begynner bare knappen som lyser grønt på skjermen å blinke. Jeg aner ikke hva som er galt. har prøvd å bytte skjermkort, ta ut diskene, "restartet" bios(byttet på pinsene). tror også at det er noe galt med strømforsyningen, fordi det går bare ann å slå av/på pc'en når jeg putter strømmen i psu'en. Det går ikke ann å slå pc'en av eller på med reset eller power knappen. hvis det er mer dere trenger å vite, så bare spørr. Jeg skulle gjerne ha fått den til å virke til TG.

Endret av z1Ob
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke at å bytte psu vil ha noe å si, fordi pc'en starter, men det kommer ikke noe bilde. statusknappen til skjermen begynner bare å blinke. Det er ikke noe skjermkort integrert på hovedkortet..

Lenke til kommentar
Har du testet rambrikken eller skjermkortet i en annen pc ?

tipper feil med enten RAM/RAMslots, eller Skjermkort/AGPslot

Ram'en stod i en annen pc for noen dager siden, men det kan jo ha skjedd noe mens jeg byttet over. tror jeg brukte antistatisk armbånd når jeg byttet over, og når jeg satt inn skjermkortet. skal prøve å bytte ram'en over i en annen pc når jeg kommer hjem, men skjermkortet blir det litt vanskeligere med.

Lenke til kommentar
Hvis jeg forstår deg rett kjører du Operativ system fra en tidligere innstallasjon på nytt hovedkort. Slekt er det samme som å be om problemer. Format C: er en fin gul bil elns. :tease::tease:

men hvordan får jeg gjort det når jeg ikke får bilde på skjermen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...