Christian86 Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 sitter med et batteri problem, men undres om setningen xxxxx tar forbehold om feil produktbeskrivelse, priser eller annen informasjon som fremkommer på våre internettsider. avviket fra oppgitt batteri tid er ca 40-50%. Spørsmålet her er da om forebeholdet frikjenner dem helt fra ansvaret ved en så stor mangel? er en laptop med centrino prosessor. Batteriet og base unit har vært byttet, men det hjalp ikke. Produsent oppgir samme batteritid hos seg. Fujitsu Siemens Lifebook E8010 Lenke til kommentar
thbor Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Hei, Hvis det oppgis samme batteri kapasitet og batteri tid hos både butikken og produsenten og ditt batteri har et avvik på ca 40 - 50% så er jo dette en feil som de skal fikse på. Da kommer de ikke unna ved å si at det er feil produktbeskrivelse. Fujitsu siemens har et support nummer +47 800 10 480 som du kan ringe og de vil hjelpe deg med å melde inn batteriet på service så du kan få et nytt et. -Thomas- Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 beklager dårlig emne tittel forresten, men hadde ikke aning på hvordan jeg skulle formulere meg. Bestbuy: gjenomsnittlig driftstid: 6 timer Fujitsu: up to 6h with standard battery* may varey with different configuration osv Men min greier ikke mer enn 3 timer og 50 minutter uansett. Og da bruker jeg den ikke en gang. Lenke til kommentar
thbor Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Ja det var jo ikke mye, men du sa du hadde byttet batteri og base unit før og at dette ikke hjalp noe. Sikker på at det ikke er pc'en som trekker for mye strøm? Jeg har hatt det problemet en gang før og da var det en feil på pc'en som gjorde dette så de byttet hovedkortet. Ta og ring fujitsu siemens support og meld inn på service, og husk å si ifra at den har vært på service engang før. De er ganske raske med servicene på fujitsu siemens. Men husk også å si ifra til bestbuy før du ringer til fujitsu siemens -Thomas- Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 (endret) jeg har on site avtale, så får tekniker hjem til meg med løsning hvis det er et faktisk problem: 1. rep: bytte av batteri 2. rep: klaget på batteri, men SBS avviste det og hevdet butikken hadde reklamert med for mye tid. Base unit byttet da skjerm flimret. Base unit = hovedkort. Harddisk testet for feil da det kom kontroller feil i windows. snakket med en av rettslære lærerne på VK2 i dag. Han mente også at dette avviket var for mye. Skal melde det til support, og si at teknikere har avvist dette tidligere. Så får vi se hva de sier. Butikken er varslet. Endret 15. mars 2005 av Christian86 Lenke til kommentar
gorber Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Hei! Hvordan har du ladet batteriet i starten, og hvordan har du vedlikeholdt det? Hvor gammelt er det nye batteriet ditt? Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 beklager dårlig emne tittel forresten, men hadde ikke aning på hvordan jeg skulle formulere meg. Bestbuy: gjenomsnittlig driftstid: 6 timer Fujitsu: up to 6h with standard battery* may varey with different configuration osv Men min greier ikke mer enn 3 timer og 50 minutter uansett. Og da bruker jeg den ikke en gang. Kanskje litt off topic men hvordan er maskinen konfigurert? Bruker du noen form for strømsparing eller går den på full pupp hele tiden? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Hei! Hvordan har du ladet batteriet i starten, og hvordan har du vedlikeholdt det? Hvor gammelt er det nye batteriet ditt? Er vel Li-ion regner jeg med, er ikke noe problem å klattlade og herje litt da. AtW Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 beklager dårlig emne tittel forresten, men hadde ikke aning på hvordan jeg skulle formulere meg. Bestbuy: gjenomsnittlig driftstid: 6 timer Fujitsu: up to 6h with standard battery* may varey with different configuration osv Men min greier ikke mer enn 3 timer og 50 minutter uansett. Og da bruker jeg den ikke en gang. Kanskje litt off topic men hvordan er maskinen konfigurert? Bruker du noen form for strømsparing eller går den på full pupp hele tiden? den er ordnet slik at strømsparing,dimmet skjerm og avslått wlan osv er ordnet. ladet slik det skal: opp/ned to-tre ganger. Men som sagt Li-on skal tåle dette Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 (endret) får pengene tilbake visstnok. de bare gav opp med en gang...tror egentlig de vil bli kvitt meg fortest mulig. edit: var visst for tidlig å håpe der. Sjefen sa ja og nei, så må avvente Fujitsu først. Endret 15. mars 2005 av Christian86 Lenke til kommentar
gorber Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 (endret) Er vel Li-ion regner jeg med, er ikke noe problem å klattlade og herje litt da. Selv om det er Li-ion bør man ikke starte med å klattlade. Man bør strengt tatt lade batteriet skikkelig opp og bruke det fullt ut de 8-10 første gangene, for da får man utnytta kapasiteten best mulig. Edit: Etter det kan man klatte og styre som man bare vil. Endret 15. mars 2005 av gorber Lenke til kommentar
Han Henning Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Hei. Hvis det er snakk om forbrukerkjøp: Forretningen (BestBuy) er ansvarlig for opplysningene som er gitt på websiden. De kan ikke fri seg fra ansvaret ved å henvise til trykkfeil, e.a., såfremt ikke kjøperen forsto at opplysningen var feil. Jf. fkjl. §§ 3, 15, 16. HH Lenke til kommentar
Grokster Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 (endret) Er vel Li-ion regner jeg med, er ikke noe problem å klattlade og herje litt da. Selv om det er Li-ion bør man ikke starte med å klattlade. Man bør strengt tatt lade batteriet skikkelig opp og bruke det fullt ut de 8-10 første gangene, for da får man utnytta kapasiteten best mulig. Edit: Etter det kan man klatte og styre som man bare vil. og hvor har du dette fra? jmfr. diskusjon her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=382876&hl= ifølge den så er du på bærtur, uten at JEG påstår at du er det edit: skriveleif Endret 17. mars 2005 av Grokster Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2005 da avventer jeg svar fra servicesjefen. Kan ikke forstå at saken skal ligge å vente på han i flere dager. Irriterer meg litt egentlig Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 (endret) Jeg skal ærlig inrømme at jeg ikke kjenner lovgivnngen rundt akkurat dette, men jeg ville tro at en vare kjøpt basert på feilinformasjon fra butikken skulle gi grunnlag for refundering/bytte. Det blir vanlig logikk liksom. Hvis prisen på en vare på en nettside er blitt lagt ut feil, så kan du ikke bare fakturere kunden med den virkelige prisen f.eks. Dette blir jo det samme, men bare senere i kjøpet IMO. -Stigma Endret 17. mars 2005 av Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå