Gå til innhold

Sniktitt på min neste Windows side

Anbefalte innlegg

Heisann..

Jeg satt i gang i dag med min neste side for Windows. Denne gangen tenkte jeg å prøve cutenews til å poste tips/tweaks/artikler osv til Windows Longhorn (når den endelig kommer). Håper jeg får det til som jeg ønsker etterhvert. Kommer sikkert til å spørre om tips til php script her :)

Har ikke noe særlig kunnskaper med PHP osv. så nå bare prøver jeg ut dette. Her har dere iallefall førsteutkastet av siden. Kommentarer mottas gjerne.

Link: http://home.no.net/eholten/Longhorn_test/index.php

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel... Jeg ville satset på GNU/Linux som emne, da, da det har et mye bedre community og siden trolig kunne fått mer oppmerksomhet. Jeg ser at du bruker Cutenews (fri programvare), Apache (fri programvare) og PHP (fri programvare), så hvorfor ikke skrive om noe som også er fri programvare?

Edit: Glemte jeg Red Hat?

Vel, nok om det politiske aspektet. Du bør fjerne tabellene. De har ikke noe på den siden å gjøre. Det er ikke noe pes å skrive inn i cutenews hvordan nyhetene skal se ut.

Eksempel:

<div class="nyhet">
<h2>{date}</h2>
<h3>{title}</h3>
<p>{short-story}</p>
<p>[full-link]Les mer[/full-link]</p>
</div>

Endret av drange_net
Lenke til kommentar
Vel... Jeg ville satset på GNU/Linux som emne, da, da det har et mye bedre community og siden trolig kunne fått mer oppmerksomhet. Jeg ser at du bruker Cutenews (fri programvare), Apache (fri programvare) og PHP (fri programvare), så hvorfor ikke skrive om noe som også er fri programvare?

Vel, nok om det politiske aspektet. Du bør fjerne tabellene. De har ikke noe på den siden å gjøre. Det er ikke noe pes å skrive inn i cutenews hvordan nyhetene skal se ut.

Eksempel:

<div class="nyhet">
<h2>{date}</h2>
<h3>{title}</h3>
<p>{short-story}</p>
<p>[full-link]Les mer[/full-link]</p>
</div>

Jeg er en Windowsfreak så jeg holder meg til dette emnet jeg ;)

Takk for tipset, skal se hva jeg får til :D

Lenke til kommentar

Burde vel satse på ASP istaden då?

Sidan du er Windowsfreak støttar du vel lukka kildekode, og då vert det vel litt feil med PHP.

Open kildekode er vinnaren.

Endret av objorkum
Lenke til kommentar

Sidan du er Windowsfreak støttar du vel lukka kildekode, og då vert det vel litt feil med PHP.

Om du ikke har noe konsktruktivt å komme med, så bær du la være å poste! Folk som deg gjør forumet til en kjipt plass...

Lenke til kommentar

Han spør tross alt om synspunkter på en side. Når begynte vi å kritisere innholdet?

TCi: Jeg vet egentlig ikke helt om jeg vil kalle det et design. På den annen side er det organisering av innhold, og dermed er det et design. Det jeg vil fram til er at det (fortsatt) er en ganske (veldig?) kjedelig side. Prøv med noen designelementer og en layout som bryter litt med den trekolonner-tingen som du tydeligvis er så glad i.

Innholdet derimot syns jeg er supert, og jeg har lest på x-byted en god del ganger før. :)

Lenke til kommentar
Han spør tross alt om synspunkter på en side. Når begynte vi å kritisere innholdet?

TCi: Jeg vet egentlig ikke helt om jeg vil kalle det et design. På den annen side er det organisering av innhold, og dermed er det et design. Det jeg vil fram til er at det (fortsatt) er en ganske (veldig?) kjedelig side. Prøv med noen designelementer og en layout som bryter litt med den trekolonner-tingen som du tydeligvis er så glad i.

Innholdet derimot syns jeg er supert, og jeg har lest på x-byted en god del ganger før. :)

Ja, jeg vet at det er veldig få designelementer på siden. Men dette er første utkast av den til nå, jeg planlegger noen flere etterhvert. Er dessverre ikke så god til designelementer for CSS/DIV som jeg var med tabledesign. Jeg skal iallefall se hva jeg klarer å få til.

Om noen har tips til sider med gode designtutorialer med CSS/DIV design så mottas de med takk.

Grunnen til 3 kolonner er å få fordelt informasjonen på siden godt nok. Føler at det fungerer best på denne måten.

Ellers takk for kommentaren :)

Lenke til kommentar

Du må jo innrømme at det er litt ironisk å kjøre en side om MS Windows på GNU/Linux (Fedora Core), med Apache og PHP, og sikkert MySQL hvis du tenker å bruke en database i fremtiden.

I tillegg burde du jo ha brukt IE-HTML-koding, som vi alle vet er noe for seg selv... ;)

You've got that right!
Lenke til kommentar

Først det positive: Synes sirklene rundt nyhetspostene var fine, og at fontene/skriftstørrelsen du har brukt passet godt inn. Headeren var helt grei, fargene passer godt til en Windows-side, men den så litt ut som noe som kunne vært fra 2000. Det var det positive, så til det negative. Gradientene var ikke fine, synes de gjorde menyene uleselige og stygge. Og hvorfor har du ikke bordere ved siden av menyene? Synes også at du generelt kunne gjort noe mer ut av menyene. Likte heller ikke bakgrunnsfargen, gjorde siden mye kjedeligere enn den kunne hva vært. Alt i alt et helt greit, men kjedelig design.

Lenke til kommentar

Takk for responsen så langt. Jeg holder på å retter på det meste nå. Men jeg lurer på noe her.

Jeg skulle så gjerne ha satt den meny fargen på venstre også på høyre siden

Bruker denne koden på den til venstre, kan den brukes to steder samtidig (bakgrunnen)?

#wrap {
position: relative;
width: 700px;
min-height: 100%;
margin-left:auto;
margin-right:auto;
background-color: #FFFFFF;
border: 1px solid #336699;
margin-top: 10px;
background-image : url("images/meny_left.jpg");
background-position : top left;
background-repeat : repeat-y;

Lenke til kommentar
Hvis du bruker classes kan du vel bruke den koden to steder?

Ja, men problemet er at den må brukes på #wrap for å strekkes helt ned til bunnen...

EDIT:

Fikk det til! At jeg ikke tenkte på det før :blush: Var jo bare å lage en lang tynn linje med layout'et og repitere den nedover siden :)

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Hehe.. jeg kan ikke tilfredsstille alle når det gjelder fargevalg, men jeg skal se på det. Som nevnt så er dette bare beta 1 av siden og den kommer til å forrandre seg noe.

Den vil ikke bli lansert før om en god stund ennå, tenkte bare jeg skulle sjekke hva dere hadde å si om den sålangt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...