Doctor-Gasse Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) Hei, trenger en PDA til å ha oppslagsverk tilgjengelig ifm jobb samt kalender/avtalebok. Utover dette behov for å spille litt MP3 i ny og ne. Har trådløs router til WLAN og således ok med tråløs PDA. Har sett på "Dell Axim X50 Wireless 520MHz". I øvre referanse for mitt prisnivå, men er den verdt prisen? Andre aktuelle PDA-forslag for mitt behov? Et spm til: Kan man bruke et blåtann tråløst tastatur (til stasjonær PC) til en PDA med blåtann? :!: Endret 14. mars 2005 av Doctor-Gasse Lenke til kommentar
Doctor-Gasse Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2005 TYDELIG NOK IKKE PLASSEN FOR Å SPØRRE OM RÅD... Virkelig ingen som har en anbefaling til en førstegangs PDA-bruker? Lenke til kommentar
thrill Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Vurderte selv "Dell AximTM X30 trådløst PAN/LAN - 624MHz" når jeg så på modeller i denne prisklassen. Ser den er på tilbud nå til ca. kr 2.700,-, som virker rimelig sammenlignet med andre modeller fra Dell og konkurrenter. Synes den har fått mye god omtale i de artikler og innlegg jeg har lest. De største ulempene i forhold til X50 er manglende CF-kortplass (tar kun SD), noe mindre batteri samt den utstikkende antennen på toppen. Det positive er at den er billigere, lettere, har raskeste prosessor og iflg. flere innlegg jeg har lest, har bedre knapper. Så også litt på Fujitsu-Siemens Pocket Loox 420 BT/WLAN til ca. 3.000,- som også har fått hederlig omtale. Den skiller seg ut ved å være spesiellt tynn og lett. I tillegg følger det med "software voucher", dvs. rett til å laste ned fullversjoner av noen applikasjoner (basert på poeng, typisk verdt $50). Har tregere prosessor enn X30 og mindre ROM men trolig bedre batterilevetid. Utelukket denne da den kun kom med Windows Mobile 2003, dvs. ikke SE som gir anledning til å snu skjermbildet horisontalt. Har nylig sett at FS vil tilby oppgradering til SE for ca. €45. Valgte forøvrig selv til slutt FS Pocket Loox 720 til ca. 4.500,-. Kjempefornøyd Vedrørende blåtanntastatur. Har inntrykk fra ulike diskusjonsforum at WM2003SE inneholder drivertøtte for blåtanntastatur og at dette som oftest fungerer uten store problemer. Vil sansynligvis få problemer med denorske karakterene "ÆØÅ". Blåtannmus vil derimot kun fungere om produsenten har utviklet egene drivere for WM2003SE. Lenke til kommentar
Doctor-Gasse Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2005 Min bitre tone fullstendig til skamme... Tusen takk for innspill :!: Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 (endret) Dell gir definitivt mest for pengene når de kjører tilbud - noe de nesten alltid gjør. Endret 20. mars 2005 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå