thomas82 Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Heisann, kjøpte en SonyEricsson T610 6.november 2004, den fungerte i to uker.. Etter det har den vært til reperasjon 3 ganger (forskjellig feil hver gang), og alt i alt har eg bare brukt mobilen i to uker. Fikk nettopp tilbake en ny t610 som funker, men det er jo litt kjipt at eg i dag kan få modellen over til samme pris Har eg rett til å heve kjøpet? Eller kanskje få modellen over? Uff, skal ihvertfall aldri handle på www.elkjip.no mer.. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Selger må låne deg en telefon om hver reperasjon er forventet å ta lenger tid enn en uke, utover det reguleres ikke dette av forbrukerkjøpsloven. Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 er det ikke sånn at hvis telefonoen har vært inn til reprasjon 3 gabger, har du rett på nytt tilsvarende produkt eller pengene tilbake (like mye som du betalte)??? Lenke til kommentar
yeahdude Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 hvis telefonen har hatt samme feil 3 ganger, har du krav på å heve kjøpet før den tredje reparasjonen. Ved forskjellige feil, gjelder det samme, bortsett fra at her kreves det 4 ganger feil. altså du må klare å finne en feil på denne telefonen også, så kan du heve kjøpet. heldig for deg blir du å få mesteparten av kjøpesummen tilbake, da selger kan kutte en sum av pengene du får tilbake som tilsvarer den nytteverdien du fikk av telefonen i løpet av den tiden du hadde den, men siden du har hadd telefonen i overkant av et halvt år, blir nok ikke det så mye. HUSK: utgangssummen av pengene du skal få tilbake skal tilsvare hvor mye DU betalte for telefonen, og ikke hvor mye den koster nå. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 hvis telefonen har hatt samme feil 3 ganger, har du krav på å heve kjøpet før den tredje reparasjonen. Ved forskjellige feil, gjelder det samme, bortsett fra at her kreves det 4 ganger feil. altså du må klare å finne en feil på denne telefonen også, så kan du heve kjøpet. heldig for deg blir du å få mesteparten av kjøpesummen tilbake, da selger kan kutte en sum av pengene du får tilbake som tilsvarer den nytteverdien du fikk av telefonen i løpet av den tiden du hadde den, men siden du har hadd telefonen i overkant av et halvt år, blir nok ikke det så mye. HUSK: utgangssummen av pengene du skal få tilbake skal tilsvare hvor mye DU betalte for telefonen, og ikke hvor mye den koster nå. Litt feil det du skriver. En telefon kan gjerne ha hatt 100 feil, så lenge det ikke er de samme symptomene som kommer igjen og igjen. Du har ikke krav på å heve kjøpet ved forskjellige feil. Om selger trekker penger av beløpet du får refundert har du også krav på renter av dette beløpet fra kjøpsdato. Dette er en komplisert prosess og fradrag for bruksnytte skjer rett og slett ikke. Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 sorry den feilen.... (trodde det samme gjalt forskjelige feil jeg...) Lenke til kommentar
thomas82 Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 Eg spurte no når eg fikk tilbake denne, og då sa han bak skranken(tror han var ny (uerfaren?), hadde i hvert fall ikkje sett han før, og eg har vært der ganske mange ganger...) at dersom eg fikk en feil til kunne eg få heve kjøpet. Men har ikkje sett dette svart på hvitt.. Irriterende at det var forskjellig feil hver gang =) Jaja.. Eg synes i hvert fall at eg ikkje har blitt behandla rettferdig, og kommer ikkje til å handle mer på elkjøp.. Det burde vært slik at dersom reperasjonen tar for lang tid så kunne en hevd kjøpet.. Grunnen til at eg kjøpte den var jo for å kunne motta mms, og då er det ikkje godt nok med en utlånstelefon som er dårligere enn den eg hadde fra før av.. Nei, det her er nesten like ille som då eg kjøpte videokamera i syden... =) Irriterer meg hver gang eg ser på mobilen.. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Heisann, kjøpte en SonyEricsson T610 6.november 2004, den fungerte i to uker.. Etter det har den vært til reperasjon 3 ganger (forskjellig feil hver gang), og alt i alt har eg bare brukt mobilen i to uker. Fikk nettopp tilbake en ny t610 som funker, men det er jo litt kjipt at eg i dag kan få modellen over til samme pris Har eg rett til å heve kjøpet? Eller kanskje få modellen over? Uff, skal ihvertfall aldri handle på www.elkjip.no mer.. For det første, hvorfor skylder du på elkjøp? De kan da ikke noe for at mobilen har hatt mange feil enn normalt en t610 har? Du kunne vært akkurat like uheldig uansett hvor du hadde kjøpt telefonen hen. For det andre, du har dessverre ikke rett til å heve kjøpet. Må være samme feil 3 ganger for at det skal skje, som flere her sier. Jeg vet dette er surt, men alle kan være uheldige Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Grunnen til at eg kjøpte den var jo for å kunne motta mms, og då er det ikkje godt nok med en utlånstelefon som er dårligere enn den eg hadde fra før av.. Visste Elkjøp at grunnen til at du kjøpte den var grunnet MMS så må de vel strengt tatt låne deg en med denne muligheten, OM DET IKKE ER TIL FOR MYE BRY/KOSTNAD. De fleste produsenter velger å gi deg en swap-telefon ved fjerde gangen på service. Dette er altså en ny telefon, men samme modell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå