musicmixer04 Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 hei...holder på å installere OS på min nye server... hørte at jeg burde tildele virtuelt minne med en gang, slik at dette ville legge seg på et samlet sted på disken istedenfor å bli spredd rundt...har 768Mb RAM... noen som vet hva jeg burde sette det virtuelle minnet på???? Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Hmm, har lest at det er best å sette det virtuelle minnet til 1.5 av mengden ram. Altså vis du har 256mb f. eks så setter du det virtuelle minnet til 384. Men det er ikkje nødvendigvis "bra" å ha virtuellt minne viss du har mykje og rask,god minne. Det virtuelle minnet kan då ha motsatt effekt. Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Det er mange betrakninger rundt dette med virtuelt minne/sideveklsingsfil. Du bør ha ca 2Gb med fysisk minne og virtuelt minne til sammen. Les mer om det i denne gaiden. Siden du har 756Mb ram burde du har ca 1.2Gb virtuelt minne. Det beste er å ha den helt i starten på en disk for aksesstiden er raskere der. Du kan også selv beregne hvor stor sidevekslingsfil du trenger. Åpne oppgavebehandling - ytelse, der ser du bruk av sidevekslingsfil. Kjør alle programmene du bruker, og se på bruken av sidevekslingsfilen. Se hva bruken er på maks, og legg til ca 100Mb, da har du litt å gå på. Lenke til kommentar
musicmixer04 Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 ok...jeg satt virtuelt minne til 1536.. altså ganger 2 det fysiske...håper det ikke var den store tabba...:o) Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Det burde gå helt fint. Det er nesten bedre å ha litt for mye enn litt for lite. Ta en kikk på Oppgavebehandling - ytelse, der kan du se hvor mye av sidevekslingsfilen du bruker til en hver tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå