lost^ Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) Hei! Jeg skal reinstallere maskinen min. Alt gikk greit helt til jeg skulle velge en harddisk som jeg skulle installere windows på. står "Could not find hd, partition to install" eller noe. kjører Dell Dimension 8400 p4 3,2ghz 1024 ddr ram ATI radeon x800xt 256 232 GB hd (SATA eller noe tror jeg) Windows XP professional SP2 Får til å starte maskinen opp å bruke den som vanlig, men får ikke til å reinstallere. Maskinen er ny og levert rett fra Dell Alle tips er velkommen Takk Endret 14. mars 2005 av lost^ Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Siden du bruker SATA disk må du installere drivere før du reinstallerer Windows. Dette gjøres ved å stappe inn en diskett med SATA driverne på. Boot fra Windows cd-en, så trykker du F6 (eller F8) for og installerer driverne når det kommer opp en tekst nede på skjermen når Windows installeringsprogrammet loader. Det står når du skal trykke. Lenke til kommentar
lost^ Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) Takk for tipset, skal gjøre det med en gang Endret 15. mars 2005 av lost^ Lenke til kommentar
lost^ Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 Et siste innslag Hvor kan jeg få tak i slike drivere ? *er ikke all verden på data skjønner du* Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Du finner de driverne på hjemmesiden til hovedkortet ditt. Siden maskinen er ifra Dell, så kan det hende du finner driverne på Dell sin hjemmeside. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Drivere til hovedkort og slikt finner du hos Dell, siden hovedkortet ditt er laget for Dell, med egen BIOS og diverse løsninger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå