Porsta Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Jeg har ikke mye peiling på klokking, derfor spør jeg noen som har det: Hvor lang er det forsvarlig å klokke et GainWard Geforce 6600GT? (Med orginal vifte) Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 100% forsvarlig = ingen overklokking. Hvor langt du kommer med klokkingen er veldig varierende mellom merker og modeller, for ikke å snakke om at hvert enkelt eksemplar kan variere mye. Det mest forsvarlige du kan gjøre er å øke litt av gangen og teste grundig mellom hver justering. Å knekke kortet skal det nok mye til for å greie. Riktig kategori! Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Følger det ikke med noen form for automatisk overklokking på dette kortet?? Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Følger det ikke med noen form for automatisk overklokking på dette kortet?? Er vell i driveren det. Lenke til kommentar
Gundersen Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Det er bare GS, ellr GLH Kortene som har disse klokke egenskapene som efikkan refferer til! Gs = Golden Sample GLH = Goes Like Hell Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) Jeg har ikke mye peiling på klokking, derfor spør jeg noen som har det: Hvor lang er det forsvarlig å klokke et GainWard Geforce 6600GT? (Med orginal vifte) Som muffinman nevnte, klokk få mhz om gangen. Anbefaler å bruke f.eks. RivaTuner, da denne tester for artifacts for vær lille klokk. ( Når du har nådd grensen i RivaTuner, ville det beste være å kjøre forskjellige tester, bla. 3Dmark for å se etter synlige artifacts. ) Endret 14. mars 2005 av Vizla Lenke til kommentar
Porsta Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) Driver med 3dmark nå... Klokket den til 569MHz uten problemer. Endret 14. mars 2005 av Porsta Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Last ned Coolbits her, det er ei register fil som "unlocker" overklokking i ForceWare tabben. Der kan du stille inn slik den skal automatisk skal finne høgaste frekvenser. Og som sagt kjør benchmarks for å finne eventuelle artifacts. Ein mulighet iallefall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå