MoFFaSSa£ Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Som titelen sier så iristerer skjermen min med å lage en høyfrekvent pipelyd(som foreldrene mine ikke kan høre) støtt og stadig. Det er ikke noen spessielle tider den lyden kommer, den bare kommer uten noe form for forvarsel. Hva er det som kan være problemet? Er det påtide å bytte skjerm? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Nei, det er mest sannsynlig bare resonans i en spole, ikke noe problem utenom at det er irriterende. Hvis du kan lokalisere spolen så går det an å lime den, men det er høyspenning inni der så det er lurest å holde seg unna. Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Har samme problem, lyden knitrer Lenke til kommentar
MoFFaSSa£ Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 Takk skal du ha hårek . Skal se hva jeg kan gjøre med det. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Jepp, pipingen kommer fra spolen i strømforsyningen som lager feltspenningen til tvrøret. Det kan være en dårlig lodding som lager pipelyden også. Hadde en Commodore 1084 skjerm som laget pipelyd. En dag ble skjermen sort. Fant dårlig lodding. Fikset det og fikk bort lyden og tilbake bildet. Lenke til kommentar
Kilronan Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Jeg hadde samme problem på en TV jeg kjøpte for noen år siden. Butikken sendte den til service hvor de lakkerte en dings i TV'en hvilket gjorde at pipingen forsvant. Lenke til kommentar
stoff3r Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 jeg har en samsung 959nf og har samme problem, jeg har i tillegg feilaktig bilde (sånn som hølytaller forstyrrelse, bare at jeg ikke har brukt den nær høytallere) jeg skal nå sende min skjerm til service evt bytte den, da det høres ut som en kortsluttning eller noe og jeg er redd for at den kan begynne å brenne. er dette tilfelle? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå