Gå til innhold

Hørt at Creative er mye bedre enn ipod!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Creative lager renere, mindre forurenset lyd enn iPod gjør. Men om iPod vrenger lydbildet til noe du liker, vil du selvføgelig mene at iPod har bedre lyd, sånn er det med oss mennesker, vi er forskjellig (heldigvis). Hvis du har muligheten bør du absolutt få prøvd begge to, med et par skikkelige hodetelefoner, og sanger du kjenner godt (som også er av høy kvalitet, tenker da på musikkfilen). Hvis du også får testet over litt tid, er det mye lettere å finne ut hva du liker best, da får du også gjort deg en mening om hvordan spilleren er i bruk, og muligens også batteritid.

Lenke til kommentar
Ipod ser bedre ut

Creativen er kanskje bedre på noen måter, men har ikke samme kvalitets stempel!

Smak kan ikke diskuteres.

Zen Micro er best på papiret. Flere funksjoner og høyere lagringskapasitet, og bedre pris per GB (Zen Micro: 409 kroner/GB, iPod Mini: 452,50 kroner/GB) (ikke en helt god sammenligning, da spillerene også har elektronikk, skjermer o.l. som påvirker prisen).

Flere har derimot slitt med at hodetelefonkontakten har blitt ødelagt.

Lenke til kommentar

Creative har hatt problemer med lydutganger på Zen Micro som har gått i stykker. Dette skal nå ha blitt rettet opp, og alle som har problemer med det får ny rimelig greit. Så det argumentet mot Creative blir litt slapt, de tar hvertfall kundene på alvor.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

eg har prøvd begge to, eg syns ikke det var noe gale med lyden på verken creative eller ipod. Men eg har hatt forskjellige problemer med creative, sikkert noe som skjer med dei fleste mp3 spiller. Men det er ikke kjekt når det skjer. Men eg stemmer for Creative tross problemene =P

Lenke til kommentar

Smak kan ikke diskuteres.

Det kan den vel.. I dette tilfellet iallefall.. Ipod er lekkert utforma med clickwheelet, og aluminiumskasse, mens zen mizro er en stygg plastikk dings som ser ut som den er trekt over med plastfoile... Har på følelsen av at zen micro detter fra hverandre når man tar i den.

Lenke til kommentar
Det kan den vel.. I dette tilfellet iallefall.. Ipod er lekkert utforma med clickwheelet, og aluminiumskasse, mens zen mizro er en stygg plastikk dings som ser ut som den er trekt over med plastfoile... Har på følelsen av at zen micro detter fra hverandre når man tar i den.

Syns du. Selv syns jeg iPod mini ser vemmelig ut, mye på grunn av det elskede hjulet ditt. Det ser så ... slapt ut. Og den generelle formen er ufattelig kjedelig.

Lenke til kommentar

En annen ting å ha i tankene er kundeservicen.

Da min Ipod 15 gb blei ødelagt sendte jeg inn en elektronisk søknad om å få den reparert. 3-4 dager tterpå kom de på døren og hentet Ipoden min. Fikk den i posten en uke eller noe slikt etterpå.

Edit: Inlegg 1000 :w00t::fun:

Endret av Orresnei
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...