pannelars Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) Hvem av disse mini spillerene er best? 1. Creative Zen Micro 5GB 2. Apple iPod Mini 4GB Jeg er ute etter en med god lydkvalitet og lang tid med musikk på et bateri. Endret 14. mars 2005 av pannelars Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 creative sin har lengst batteri og størst plass... lydkvaliteten vet jeg ikke no om Lenke til kommentar
pannelars Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 Ok men er det ingen som vet noe om lydkvaliteten??? Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Ok men er det ingen som vet noe om lydkvaliteten??? Du hører ikke forkskjell Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 jeg syntes at lydkvaliteten på creative sine spillere er bedre en på Ipod Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Creative lager renere, mindre forurenset lyd enn iPod gjør. Men om iPod vrenger lydbildet til noe du liker, vil du selvføgelig mene at iPod har bedre lyd, sånn er det med oss mennesker, vi er forskjellig (heldigvis). Hvis du har muligheten bør du absolutt få prøvd begge to, med et par skikkelige hodetelefoner, og sanger du kjenner godt (som også er av høy kvalitet, tenker da på musikkfilen). Hvis du også får testet over litt tid, er det mye lettere å finne ut hva du liker best, da får du også gjort deg en mening om hvordan spilleren er i bruk, og muligens også batteritid. Lenke til kommentar
chil Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Ipod ser bedre ut Creativen er kanskje bedre på noen måter, men har ikke samme kvalitets stempel! Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Ipod er sikkert kjempe bra når det gjelder funkjsoner og sånt..... har hørt litt på den.... ikke den beste lydkvaliteten jeg har hørt. De vennene av meg som har den sier også at det ikke er så god lydkvalitet Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 jeg syntes at lydkvaliteten på creative sine spillere er bedre en på Ipod Det er jeg ikke enig i. Jeg ville gått for iPod. Lenke til kommentar
pannelars Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 Takk for alle svar! jeg jeg er usikker må nok høre dem ja! Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Ipod ser bedre utCreativen er kanskje bedre på noen måter, men har ikke samme kvalitets stempel! Smak kan ikke diskuteres. Zen Micro er best på papiret. Flere funksjoner og høyere lagringskapasitet, og bedre pris per GB (Zen Micro: 409 kroner/GB, iPod Mini: 452,50 kroner/GB) (ikke en helt god sammenligning, da spillerene også har elektronikk, skjermer o.l. som påvirker prisen). Flere har derimot slitt med at hodetelefonkontakten har blitt ødelagt. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Vel, nå er ikke mini'en på 4gb lengre. Og batteritiden er mye høyere nå. Jeg hadde gått for ipod. Lenke til kommentar
thewizard Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 siden creative zen er billigere enn ipod 20gig + att du får med radio og opptaks funksjon.. forskjell på lyden tror jeg ærlig talt du ikke merker så stor forskjell på Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 (endret) En kamerat av meg fikk Zen Micro til jul og allerede nå merker han problemerer med lydutgangen. Mulig enkelttilfelle, men jeg holder meg til iPod mini. Endret 15. mars 2005 av Thompzen Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Creative har hatt problemer med lydutganger på Zen Micro som har gått i stykker. Dette skal nå ha blitt rettet opp, og alle som har problemer med det får ny rimelig greit. Så det argumentet mot Creative blir litt slapt, de tar hvertfall kundene på alvor. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 iPod mini har nå blitt lansert i utgave med 6GB HDD. Alle iPod mini har nå også 18 timers batterilevetid. Se tråd om den annet sted i forumet. Lenke til kommentar
ottto Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 eg har prøvd begge to, eg syns ikke det var noe gale med lyden på verken creative eller ipod. Men eg har hatt forskjellige problemer med creative, sikkert noe som skjer med dei fleste mp3 spiller. Men det er ikke kjekt når det skjer. Men eg stemmer for Creative tross problemene =P Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Smak kan ikke diskuteres. Det kan den vel.. I dette tilfellet iallefall.. Ipod er lekkert utforma med clickwheelet, og aluminiumskasse, mens zen mizro er en stygg plastikk dings som ser ut som den er trekt over med plastfoile... Har på følelsen av at zen micro detter fra hverandre når man tar i den. Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Det kan den vel.. I dette tilfellet iallefall.. Ipod er lekkert utforma med clickwheelet, og aluminiumskasse, mens zen mizro er en stygg plastikk dings som ser ut som den er trekt over med plastfoile... Har på følelsen av at zen micro detter fra hverandre når man tar i den. Syns du. Selv syns jeg iPod mini ser vemmelig ut, mye på grunn av det elskede hjulet ditt. Det ser så ... slapt ut. Og den generelle formen er ufattelig kjedelig. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 (endret) En annen ting å ha i tankene er kundeservicen. Da min Ipod 15 gb blei ødelagt sendte jeg inn en elektronisk søknad om å få den reparert. 3-4 dager tterpå kom de på døren og hentet Ipoden min. Fikk den i posten en uke eller noe slikt etterpå. Edit: Inlegg 1000 Endret 4. april 2005 av Orresnei Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå