Gå til innhold

Hva skjer neste år? hva må jeg gå.

Anbefalte innlegg

Jeg lurer enkelt og greitt på hvor vanskelig det er og komme seg inn på ikt.

Vet dette varierer fra år til år og skole til skole, men hvilket gjennomsnitt hadde dere som går ikt nå? Lurer enkelt og greitt på om jeg har en sjangs. data er eneste gleden jeg har i livet og kan ikke forestille meg å jobbe med noe annet.

Hvis det viser seg at jeg ikke kommer inn, hva skjer da? fullfører almenn gk til sommern og har søkt på ikt driftsfag til høsten, men hva om jeg ikke kommer inn? har satt almenn vk1 som andrevalg men det er uaktuellt uansett for almenn er gørr kjedelig. så hva skjer da til høsten? kan jeg velge et annet grunnkurs for og forbedre karrakterene mine? eller er jeg nødt til og vente helt til neste år så jeg kan søke på skoler på nytt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv kom jeg ikke inn første året jeg søkte på IKT (første året IKT ble kjørt) fordi kravene var skyhøye (5.3 om jeg ikke husker feil), men realiteten er en helt annen i dag. Tok et år med Allmenn VK1 etter det før jeg kom meg inn på IKT året etter.. og kan vel si at det var ett bortkastet år. Man må ikke glemme at man "taper" ca 300.000kr per år man forlenger skolegangen.

En retning jeg liker er:

Grunnkurs->IKT VK1->Privat 3år.

Man har og:

Grunnkurs->IKT VK1->Påbygging->Offentlig høyskole/univ 3/5år.

Kommer man ikke inn på ikt vk1 og man vet det er data man jobber med og man har en del forhåndskunnskaper fra før av er det som regel ingen ting i veien med å gå direkte på privat utdanning.. om man har motivasjonen for det :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...