whimpy Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Eg lurer på om det går å koble sammen to trådløse routere? Det var tenkt at wlan router nr 1 med wan skal sende signal til wlan router nr 2 i nabohuset som skal administrere tre-fire pc'er. Er dette mulig og kva for utstyr trengs det. Noen anbefalinger av utstyr?? Avstanden mellom husene er ca. 50 meter. Lenke til kommentar
salen Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 SORY Det går ikke. Du må ha i såfal en router som kan stilles om til AP (acces point )funtion. Du må desvere ha 1 AP eller til hver router. Eller en router i hus 1 og en AP i hus 2 koblet til en swich. NOE SÅNT. Lenke til kommentar
whimpy Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 Ok takker, da trur eg går for den "normale" løsningen med trådløst pci kort til kvar pc i nabohuset. Er det noen kort som er bedre enn andre?? Lenke til kommentar
Chrian Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 To stk Linksys WRT54G er det du trenger til denne løsningen, ruter 1 med tilgang til WAN, ruter 2 har så kontakt med ruter 1 via en WDS trådløs link. Du kan bruke LAN og WLAN i begge hus dersom du ønsker dette, og du kan velge om det skal være to separate nettverk. Send meg en PM dersom du ønsker ytterligere informasjon angående denne løsningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå