ghost7 Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Hei lurte på om western diskene fortsatt var so "dårlige" ? kunne tenkt meg å kjøpt to stk av dei til min server, såg billig og greitt ut det der men litt redd etter mange skrekk historier om Western Digital og levetid...(godt ventilert server) http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=58 takk for hjelpa Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Er mange som har hatt litt dårlig kjøling så ryker de etter en liten stund. Men så den kun var på ata 100 men hvis den skal kun brukes til server bruk er den ok men er vel ikke så mye mer for en ata 133. Kan annbefale maxtor Husk å ha hardiskjøler så holder hardiskene seg mye lenngre. Lenke til kommentar
capy Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Men så den kun var på ata 100 men hvis den skal kun brukes til server bruk er den ok men er vel ikke så mye mer for en ata 133. ingen hd som leverer så mye som 100Mb/s, så det gjør ikke noe å fremdeles bruke ata-100. for noen mnd. siden var det et par poster om folk som hadde problemer med WDdisker som ga deg, men om dette har vært et problem, så er det sikkert fikset nå. ellers har WD en egen serie med disker som er spessielt laget for å stå på 24/7. selv har jeg sikkert 4 stk. 200gb WDdisker og har ikke hatt noe problem. Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 Er mange som har hatt litt dårlig kjøling så ryker de etter en liten stund.Men så den kun var på ata 100 men hvis den skal kun brukes til server bruk er den ok men er vel ikke så mye mer for en ata 133. Kan annbefale maxtor Husk å ha hardiskjøler så holder hardiskene seg mye lenngre. kjøling er ingen problem. har til no div disker i serveren og dei har ein temp på 25-28 grader ved bruk... direkte luftkjøling er det beste for disker...det er jo snakk om lagringsdisker so dei burde klare seg nokon år da... Lenke til kommentar
Lættis Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Har selv 3 WD disker. Har ikke hatt noen problemer med dem. En av dem er tilsvarenede den Netshop reklamerer for. Lenke til kommentar
perbe Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Har kjøpt en av denne fra netshop og disken virker lovende, den er stillegående og blir ikke spesielt varm. Disken er sort og produsert i Thailand Des-2004. Har også målt hastigheten med HD Tach, snitthastighet på 54,6 MB /sek Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Har hatt 4 slike disker i ca 4mnd nå, og ingen problemer hittil. Lenke til kommentar
Kaptein Splætt Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 jeg ar aldri hatt problemer med WD. Idag har jeg 2 stk. 36 GB Raptor, 2 stk. 80 GB. IDE, 1 stk. 160 GB IDE, 1 stk. 200 GB IDE og 1 stk. 250 GB S-ATA. + 2 Seagate disker(1x200+1x80) Fungerer glimrende! Bare tull at det er mer problem med WD enn alle de andre produsentene Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2005 damn då blir det vil til at eg kjøper... det er jo so så forbanna billig... argh enda meir peng i hardware... uff når tar det slutt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå