Gå til innhold

Lyd - lydinnspilling i XP

Anbefalte innlegg

I forbindelse med videoredigering ville jeg gjøre noen lydopptak med mikrofon, som jeg senere skal legge til forskjellige filmen, og går da inn på lyd - lydinnspilling ( tilbehør-underholdning-lydinnspilling)

Selve lydinnspillingen varer bare 60 sekunder så stopper den. En glideknapp vandrer fra venstre mot høyre i løpet av 60 sekunder og et telleverk viser antall sekunder.

Deretter må jeg trykke på startknappen på nytt for å fortsette i nye 60 sekunder.

Dette blir jo helt håpløst dersom lydopptaket skal vare i flere minutter eller kanskje lenger.

Jeg har knottet og søkt så øye blir både stort og vått. Hvordan får jeg regulert dette slik at lydinnspillingen varer uavbrutt inntil jeg selv velger å stoppe den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg har ikke gjort dette selv enda, men jeg tror følgede metode er ganske vanlig: Redigeringsprogrammer som Premiere tillater at du legger til kommentar ved å sette et lydspor på rec, og snakke inn i mic'en på kameraet (som er tilkoblet via firewire) mens du følger med på filmen. Du trenger sansynligvis ikke tape i kameraet en gang. Lykke til! -J.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...