Goophy Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Har kjørt Slackware en evighet nå, men alle driver å maser om at det er så kjipt og dårlig, så jeg tenkte jeg skulle bytte over til noe mer "moderne". Ser at mange har blitt svært så glade i Ubuntu/Debian om dagen, så tenkte jeg at jeg skulle bytte over til noe sånt. Hadde vært fint om noen kunne overbevise meg til å switche over til en annen distro. På forhånd takk. Mhv Goophy. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Ti grunner: 1. Ubuntu har et skikkelig pakkesystem som faktisk håndterer dependencies. 2. Ubuntu er rask. 3. Ubuntu har lite bugs. 4. Ubuntu, spesielt Hoary, virker svært polert. 5. Det er over tusen pakker i APT-repositoriet. 6. Ubuntu inkluderer et lite men vidt spekter av pakker. 7. Ubuntu har en god userguide, ubuntuguide.org. 8. Ubuntu har i følge mange verdens community, som har fått flere awards. 9. Ubuntu er stabilt, og basert på Debian. 10. Selskapet bak Ubuntu ble stiftet av den første sør-afrikaneren i verdensrommet. Lenke til kommentar
drall Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 5. Det er over tusen pakker i APT-repositoriet. Over 16000 viss du tar med alle i Debian også. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 5. Det er over tusen pakker i APT-repositoriet. Over 16000 viss du tar med alle i Debian også. Lenke til kommentar
olear Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Har kjørt Slackware en evighet nå, men alle driver å maser om at det er så kjipt og dårlig, så jeg tenkte jeg skulle bytte over til noe mer "moderne". Synes det har blitt en trend her på forumet å bytte distro oftere en noen bytter sokker Finn deg en distro DU liker og ikke hva andre synes du BØR bruke. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) Hehe, greit, var bare noe sånt jeg ville høre. Men vet dere hvor det finnes en liste over pakkene som ligger på den ene(?) CD-en man trenger for å installere? Edit: olear, jeg vil bare prøve noe nytt og har hørt mye bra om Ubuntu. Kommer fortsatt til å beholde den installasjonen jeg kjører nå på en egen partisjon. Endret 14. mars 2005 av Goophy Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 Vel, etter ca. en dag med Ubuntu må jeg si meg ganske fornøyd. Enkelt og greit med pakkesystemet etter å ha endrer litt her og der. Satt opp mailservere osv, og fikset litt på Gnome (som er noe uvant da jeg har brukt blackbox/fluxbox i altfor mange år). Eneste problemet er at æ,ø og å nekter å bli vist ordentlig i terminal (Eterm), men det får man vel fikset. Lenke til kommentar
kiios Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 hva med sig-en din "Ikke hør på meg, jeg vet ingenting!" og "blackbox/fluxbox" trur ikke på at du har brukt blackbox og fluxbox azz! di er dårlige! Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 Tro hva du vil, men sier du at blackbox og fluxbox er dårlig samt bruker z i ord som en gang ikke finnes velger jeg å ignorere det du kommer med. Lenke til kommentar
graiggen Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Har kjørt Slackware en evighet nå, men alle driver å maser om at det er så kjipt og dårlig, så jeg tenkte jeg skulle bytte over til noe mer "moderne". Ser at mange har blitt svært så glade i Ubuntu/Debian om dagen, så tenkte jeg at jeg skulle bytte over til noe sånt. Hadde vært fint om noen kunne overbevise meg til å switche over til en annen distro. På forhånd takk. Mhv Goophy. Bryr du deg om hva andre folk sier? Slackware er ypperlig så fort man har konfigurert det rett. Trenger man en pakke-håndterer, er det vel bare å laste ned slapt-get, apt-get for Slackware. Ubuntu er en fin distribusjon, meget fin. GNOME-desktopen er pen, og det ser ut til å være meget nybegynner-vennlig. Men hvis du vet hvordan du skal konfigurere ting, er det like greit å sitte på Slackware. Men ser nå at du har emigrert over til Ubuntu nå. Erfaringen er god nok til at du ikke vil emigrere tilbake til gode, gamle Slack'? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 Har ikke emigrert over, kjører fortsatt Slackware på PC-en jeg bruker mest. Tenkte bare jeg skulle titte innom et par andre distroer og se hvordan det var i forhold til slack. Har kommet så mye nytt og fancy i det siste. Er kanskje enkelt, men jeg må innrømme at jeg synes det blir "litt" for enkelt, som at gcc ikke blir installert som default fordi man ikke skal ha behov for å kompilere osv. Kommer nok ikke til å klare å dra meg vekk fra Slack gitt. Alt av oppsett der har blitt nærmere automatisert fra min side de siste årene. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Er kanskje enkelt, men jeg må innrømme at jeg synes det blir "litt" for enkelt, som at gcc ikke blir installert som default fordi man ikke skal ha behov for å kompilere osv. For å installere nødvendige kompilerings-verktøy er det bare å installere build-essential med apt-get. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Har kjørt Slackware en evighet nå, men alle driver å maser om at det er så kjipt og dårlig, så jeg tenkte jeg skulle bytte over til noe mer "moderne". Ser at mange har blitt svært så glade i Ubuntu/Debian om dagen, så tenkte jeg at jeg skulle bytte over til noe sånt. Hadde vært fint om noen kunne overbevise meg til å switche over til en annen distro. På forhånd takk. Mhv Goophy. Hvis du får til alt med Slackware, ser jeg ingen grunn til at du skal bytte. Hvis du mestrer Slackware, hvorfor ofre den enkelheten du har der? Skulle du emigrert til noe, måtte det ha vært tyngre UNIX-varianter, som f.eks. BSD eller System V-varianter, som f.eks. Solaris. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 Jeg har alt en PC med FreeBSD/Solaris, og HovedPC-en min med Slackware. Tror jeg kommer til å kjøre Ubuntu på Laptopen. Blir nok bra. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Jeg har alt en PC med FreeBSD/Solaris, og HovedPC-en min med Slackware.Tror jeg kommer til å kjøre Ubuntu på Laptopen. Blir nok bra. Det, derimot, høres ut som en god plan. Slackware er ikke optimalt på en bærbar PC, men fungerer strålende på en stasjonær maskin. Lenke til kommentar
olear Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Jeg har alt en PC med FreeBSD/Solaris, og HovedPC-en min med Slackware.Tror jeg kommer til å kjøre Ubuntu på Laptopen. Blir nok bra. Det, derimot, høres ut som en god plan. Slackware er ikke optimalt på en bærbar PC, men fungerer strålende på en stasjonær maskin. Vil bare legge til at Slackware er like bra på bærbar som alle andre distroer. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Jeg har alt en PC med FreeBSD/Solaris, og HovedPC-en min med Slackware.Tror jeg kommer til å kjøre Ubuntu på Laptopen. Blir nok bra. Det, derimot, høres ut som en god plan. Slackware er ikke optimalt på en bærbar PC, men fungerer strålende på en stasjonær maskin. Vil bare legge til at Slackware er like bra på bærbar som alle andre distroer. OK. Men det er jo bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå