willbend Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Er dritlei av lekser. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
chris Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Tips om hvordan du skal få lyst til å gjøre lekser da eller? Prøv å høre på musikk mens du gjør lekser, blir litt mer interessant da. Lenke til kommentar
willbend Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 Sitter no her og skal skrive novelle til torsdag plus mye annet jeg må gjøre denne uken. Hvor lang tid bruker dere på å skrive en novelle forresten. Gjøres det på en kveld? Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Tror jeg hadde hatt mye lettere for å lese hvis jeg fikk det samme stoffet på dataskjermen. Mye enklere å lese derfra. :/ Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Sitter no her og skal skrive novelle til torsdag plus mye annet jeg må gjøre denne uken. Hvor lang tid bruker dere på å skrive en novelle forresten. Gjøres det på en kveld? Skulle klart det hvis jeg hadde hatt en hel kveld på meg ja Lenke til kommentar
willbend Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 (endret) Er ferdig med novellen nå. Men det er et ord jeg ikke vet hvordan skrives: serimoni Noen som vet? Endret 15. mars 2005 av willbend Lenke til kommentar
Solid Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Jeg skal også skrive en novelle. Som jeg skulle ha levert Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Er dritlei av lekser. Noen som har noen tips? Har samme problemet selv, Jeg driver egentlg med lekser nå og se hvor jeg sitter er det noen som har noen tips til å få opp leksemotivasjonen? musikk hjelper ikke, blir bare ukonsentrert av det. Lenke til kommentar
Grundig Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Jeg vet ikke om det er et tips, men det funker i allefall hvis du ikke gidder å gjøre lekser. Lag en egen liten plan for uken hvor du skriver opp mandag-fredag. Sett av tid, hver eneste dag, til lekser. Det du må gjøre er å alltid følge denne planen. PC, TV og venner må komme etter at "leksetiden" din er over. "Leksetiden" kan vare i alt fra 1-3 timer, alt ettersom. Jeg har satt av 2 timer hver dag, og blir jeg ferdig før gjør jeg litt ekstra. Lenke til kommentar
_André_ Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 drit i lekser.. øv til prøvene..funker fett med mindre du vil inn på media og kommunikasjon eller nokke lignende vanskelig.. men så endte eg opp på teknisk byggfag då.. men allikavel fikk eg 4,7 i snitt på ungdomskolen og d e ikje SÅ gale.. hakkje gjort lekser siden 5. klasse.. med mindre d skulle leveres inn Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 (endret) Tror jeg hadde hatt mye lettere for å lese hvis jeg fikk det samme stoffet på dataskjermen. Mye enklere å lese derfra. :/ For min del er det motsatt, ihvertfall til tider. Synes ofte det er greit, f.eks. hvis jeg har skrevet en tekst, å skrive den ut for å notere og slikt på arket. Dessuten er det gjerne mange "forstyrrende elementer" (internett blant annet) hvis man leser på PCen. Endret 5. april 2005 av bhsand Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Absolutt, bhsand. For min del egner papir seg best. Jeg kunne aldri tenkt meg å lese en lengre bok på en skjerm. Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Det er jo forskjell på en stor bok og 5-6 sider da. Lenke til kommentar
nord Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 har ikke gjort lekser på 5år.. går dog bare i 10 klasse, karakterene har vært det samme i alle år. tar det nok desverre ikke seriøst før VGS. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Det eeer lurt å ta karakterer seriøst i 10.klasse da det blir firtt skolevalg. Du kommer deg nemlig ikke inn på de mest populære skolene med mindre du har et brukbart snitt. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 har ikke gjort lekser på 5år.. går dog bare i 10 klasse, karakterene har vært det samme i alle år. tar det nok desverre ikke seriøst før VGS. 10. klassen på ungdomskolen er ganske viktig slik som han over meg nevner. På vidregående er det karakterene som bestemme hvilken skole du kan gå på. Vidregåendeskole er ikke en menneskerett - så du er ikke garantert for å komme inn på en vidregåendeskole om karakterene dine er langt ifra bra. Husker det var mange som søyt over arbeidsmengden da ja begynte på vidregående. Mange fikk litt sjokk da de kom på vidregående siden det er en helt annen måte å studere på, i motsetning til grunnskolen som er samlebånds-skole. I slutten av 10. klasse skal du også ha din første eksamen, noe du kan risikere å få på slutten av hver vårsemester på vidregående - så du må jobbe jevnt igjennom hele året på vidregående om du vil unngå å stryke i fag og måtte ta de opp senere osv. Men lykke til med eksamen til våren og vidre til høsten Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Er dritlei av lekser. Noen som har noen tips? Ja, drit i dem Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Bare gjør de! Herregud, er så ubeskrivelig lei av folk som syns de er "kule" fordi de aldri gjør noe. Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Lid deg gjennom det, er vel ikkje mykje anna å gjere. Lekse er kjipt, men det må gjerast visst du skal få gode karakterar. (Som regel) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå