x871kx6167ss7 Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Jeg skal på lan til helgen og jeg har planlagt å ta med meg to pcer. Men det er sansynligvis bare en nettverkskontakt til hver. Er det da mulig å kjøre nettverket slik: Switch ====> Min PC med 2 nettverkskort ====> Min andre pc Vil jeg da kunne få internett på begge? Vil de få samme ipadresse ut av pcen min? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Tror det skal gå hvis du setter opp en "bridge connection". Er sikker på hvordan man gjør det. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 Vil da pcene få samme ipadresse ut på nettverket eller hver sin? Det er viktig at det blir hver sin, dersom det ikke blir det. Hvordan kan jeg få det til? Lenke til kommentar
tozer Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Hver pc både vil og får sin egen ip adresse. funksjonen til den maskina med 2 nettverkskort heter da gateway. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) Hver pc både vil og får sin egen ip adresse. funksjonen til den maskina med 2 nettverkskort heter da gateway. Men er det mulig at de får samme ip ut av gateway? Hvilken av pcene burde jeg sette som gateway? Den somjeg har tenkt til å bruke som hovedpc (spilling, nedlasting osv) eller den som bare skal brukes til nedlastning og internett Endret 14. mars 2005 av Blackslash Lenke til kommentar
tozer Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 du bør sette den beste maskina som gateway, da får du mindre loss på nettverket. et tips er å sette ip adressene manuelt, da har du bedre kontroll. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 Så, dersom jeg setter opp en bro mellom nettverkskortene, så setter jeg på en ip ut, som er den jeg får. Og på den andre pcen setter jeg min gateway som gateway, setter egen ip på den og hva skal jeg ha på dns? Burde jeg kjøre 1000MB ut og 100MB internt? Lenke til kommentar
tozer Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Har du mulighet så kjører du 1gbit så gjør du det, men det er ikke så stor forskjell. Du spør om hva du skal sette som DNS. du kan sette den som står i routeren din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå