Gå til innhold

Tempraturen steg med nytt Raidmax kabinett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Umm... det er kanskje billig men det burde gi mer kjøling i det kabinettet med 3 ekstra kjølevifter enn i et billig q-teck kabinett uten ekstra kabinett vifter... så om du ikke har noen kontruktiv info å komme med så holde kjeft.

Endret av anal_fabet
Lenke til kommentar

Vel syns du burde jekke deg ned noen hakk....For det første så nevner du ikke noe om at du ikke hadde noen kabinett vifter i det gamle kabinettet, For det andre så kom du heller ikke med noen info om åssen kasse du hadde....

Så ro inn kjæften litt

Om maskinen ikke har blitt usatbil så ikke tenk noe mer på det...Det er heller ikke noen høy temp

Lenke til kommentar

Beklager at jeg over reagerte, men er bare "litt" lei innlegg som ikkje svarer på spørsmålet og bare kommer med kritikk mot hvilket utstyr man har valgt å kjøpe. Dere har kanskje merket selv at det er en del av sånt her inne. Er det noe mer dere lurer på for å kunne svare så er det bare å spørre eller ikkje svare i det hele tatt. Fant forresten ut at de tre kabinett viftene blåser utover. Kan problemet være at ikke prosessoren får "nok" luft?

Ps. ADT har forresten vert til stor hjelp tidligere :)

Endret av anal_fabet
Lenke til kommentar

I forhold til den informasjonen du gav, så var det et helt kurrant svar ADT kom med.

Så er du misfornøyd med svaret, så er det din egen feil.

Om det er kabinettviftene som skaper problemer er jo veldig lett å sjekke. Bare å snu noen av viftene. Ideelt sett bør det vel være en balansert fordeling av vifte som trekker inn og blåser ut. Gjerne litt flere som trekker inn for å skape overtrykk i kabinettet slik at det ikke trekker inn støv. Plassering av vifter vil også ha noe å si. Sug inn nede i front, eventuellt i dør, og sug ut oppe i bakkant.

Lenke til kommentar

Viktig med god luftstrøm!

Sørg for å ha innsugene vifter nede i front og utsugene i topp og bak..! Varm luft stiger.. :) Ha gjerne en innsugene i bunn også som blåser kald luft inn og varm luft opp!

Har forresten et Raidmax Cobra som er nokså likt Scorpio. Er faktisk helt grei på kjøling om du bare plasserer vifter riktig og sånt!

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar

Jeg beklager så meget at du tok deg nær av uttalelsene mine. Første del av innlegget var ikke for å rakke ned på hverken deg eller utstyret ditt, men heller for å si ifra at hvis lave temperaturer er viktig for deg, burde du tenke deg litt om før du går til innkjøp av et nytt kabinett. I den andre delen, ville jeg hjelpe deg med å fikse det...

Har selv et par kompiser med samme kabinett, og de klager også på ustabilt system pga. høy varme. Da er det bare å ta en :dremel: fatt, og finne på noen nye løsninger som fungerer bedre. Bakgrunnen for 85% av innleggene mine er å prøve å hjelpe, 10% er for å diskutere, og de siste 5% er for å skryte :p

edit: Nå som du har kommet med ny informasjon, kan jeg jo legge til at du bør la luftstrømmen se nogenlunde slik ut (se vedl. bilde) (prikkene over CPU illustrerer vifta i døra...)

post-153-1110905582_thumb.png

Endret av ADT
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
I forhold til den informasjonen du gav, så var det et helt kurrant svar ADT kom med.

Så er du misfornøyd med svaret, så er det din egen feil.

Helt uenig.. Nå har jo ADT kommet med ett langt mer saklig svar her.. og det var jo bra..

Men det første svaret var rett og slett frekt og usaklig...fra en som iflg. "siggen" har ett "jallakabbis"... :)

Jada.. Raidmax-kabbis oser ikke av kvalitet nei.. bråker også, men har du plassert viftene rett så får du akkurat den luftstrømmen som ADT så fint har skissert...

Det finnes dog bedre kabinett mht. både kjøling og støy...

Trådstarter:

Flyttet du over HK m/minne, CPU påmontert? Eller ble dette demontert og montert pånytt i det du flyttet over til Raidmax-kabinettet..

Dersom du demonterte/monterte kjøler er det en mulig årsak til temperaturøkning..

Du kan jo også sjekke temp uten sidedør for å avklare om det som ADT (og andre) påpeker i tråden er ett problem med manglende utlufting/tilførsel av kaldluft..

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Etter å ha snudd side dørs vifta og flyttet kablene så det ble bedre luft gjennom strømning i kabinettet så sank CPU temp 34 grader og sys temp til 24 grader på idle. Takker for en morsom tegning fra ADT, den var faktisk til god hjelp :p

Endret av anal_fabet
Lenke til kommentar
Raidmax er "billigdrit" og vil derfor naturlig nok ikke gi optimal kjøling av datakomponentene. Et par vifter burde derimot hjelpe. Lag gjerne hull i kabinettet selv for å få plass til dem...

Raidmax er billig men drit er det ikke. Ville ikke kalt det for drit. Kabinettet tar seg både bra ut og det følger med 3 stk kabinettvifter, så billig er det. Har selv et slikt kabinett og meget fornøyd med det. Hos meg holder alle komonentene kjøligt. :D

Til trådstarter: Du kan putte to vifter i front og de to (viftene baki som fulgte med) suger lufta ut. Da skal vel det meste være kjøligt. :thumbup:

EDIT: Hva bruker man av utstyr hvis man skal lage plass for noen vifter på toppen og bunnen av et kabinett? Borremaskin eller? :hmm:

Endret av Wooho
Lenke til kommentar

Til viftehull i "kassa" kan borrmaskin med hullsag (bimetall)brukes (koster litt 2- 400,-) Dremel med kuttskive :dremel: , stikksag. Er vel best å maskere området med maskeringstape el.l. først (spesielt toppen) for å unngå skader rundt "hullet", brukte Adamant 125mm (2 kutteskiver hver sin vei) for å lage hull til 120mm vifter i frontplata på Chieftec "kassa" eg bruker nå - ble litt "firkanta" (kantete) men er bak viftene fra innsida og frontdekselet på "utsida".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...