NoSemS Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 ja hei tittelen sier vel det meste =) har 2x512 me OCZ 512MB EL Platinum Edition PC-3200 DDR 512 (2-3-2-5) 400Mhz de kjører i dual etter så jeg har forstått ... noen som vet hvordan en endrer dette ? HK:Lanparty NF4 UT på forhånd takk =) Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Kan jeg få spørre deg hvorfor vil du kjøre dem i single channel? For å kjøre dem i single-channel-modus trenger du bare å flytte på brikkene slik at det står én brikke i gul slott og én brikke i oransje slott (bruk gjerne de to som står rett ved siden av hverandre). Som du sikkert vet så kjøres de i dual-channel når de står i to gule eller to oransje slotter. Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Du øker ytelsen ved å kjøre Dual så hvorfor endre dette? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Du kan prøve å flytte en av brikkene til et nabo-spor og se om du får Single channel i CPU-Z da... Men hvorfor i all verden du vil gjøre dette, er jeg nysgjerrig på, det blir som spørre hvordan man klokker prosessoren sin fra 2GHz til 1,5GHz... Ikke samme ytelsestap selvfølgelig, men samme prinsipp. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 (endret) Mener det også kan settes i Bios uten å flytte brikkene til "singel konfigurasjon".. Endre fra 16 bits til 8 bits up-/downstream LDT.. Det endrer ihvertfall til Single channel på de to HK jeg har testet (S939)... Men jeg lurer også på hvorfor? For å oppnå høyest mulig klokk/HT? Da bør du i tilfelle kun kjøre med en brikke... Endret 19. mars 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå