t-vs Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Har en maskin med Abit KG7-Raid hovedkort. Som alle skjønner så begynner det å bli gammelt, men fungerer helt utmerket. Nesten. Midt på kortet sittet det en liten vifte. 40X40 mm med to korte ledninger på. Denne vifta er i stykker. På microplex har de en vifte som ligner i utseende, men det står at den har "3-pins molexkontakt". Da passer vel kanskje ikke den. Vet noen om et sted der jeg kan finne en sånn vifte? Noen sier jeg kan bruke maskinen uten denne vifta. Er det riktig? Lenke til kommentar
DreamTheater Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Det finner du her på HW. gå på prisguiden og så kommer det en liste på venstre sia, der finner du kjølere, jeg tipper det er til cpu'en du mener. Det er ihvertfall på kjølere Lenke til kommentar
Konge Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Den lille info jeg finner ved å google litt så ser det ut til at hovedkortet bruker 2pin kontakt til å gi 12v til viften for Northbridge . Nå har du to valg . Enten klippe av kabelen til den gamle viften for så å lodde eller på noen annen måte skjøte på denne kabelen til den nye viften eller bare kjøre uten viften . Jeg har kjørt i over 2.5år uten vifte på mitt KT7A-Raid kort og det har for meg ikke vert noen problemer . Og det med til tider høye temperaturer i rommet her . Nå har jeg riktignok skiftet kabinett en gang men kjører nå H600B med eneste utlufting fra PSU viften og jeg har ikke hatt noen problem . Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Sats på den blå kjøleren på microplex uten vifte til 65 kroner. Da slipper du støyet, og den kjøler garantert nok Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 En helt vanlig kjøleribbe holder i massevis. Jeg bytta også ut min vifte etter at den begynte å skrante med en vanlig chipsett-kjøler. Direktelink til microplex: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZMNB47J Lenke til kommentar
t-vs Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 Takk skal dere ha. Tror jeg kjøpe en Zalman kjøler fra komplett. Litt dyrere men jeg handler der ofte så da spares det på frakta. Frakt og ekspedisjon og gebyrer er forøvrig j...... dyrt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå