Gå til innhold

Er ting ødelagt?

Haugen

Anbefalte innlegg

jeg kjøpte meg en ny "Silent Viking" vifte og skulle sette på min prosessor... jeg tror vifa havna på galveien å kjølte derfor ikke bra...

maskinen ville ikke helt på, derfor gikk jeg i bios får å se en CPU temp på 95 grader...

senere fikk jeg ikke maskinen ordentlig på... ingen bilde på skjermen men viftene begynte å snurre.. GFX kor vifta snurret også..

CPU`en så ikke spesielt svidd ut.. bare litt smelta pasta.. hva tror dere er ødelagt? CPU eller HK eller begge deler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg hører at disken starter... alt ser ut til å gå helt flott når jeg starter bortsett fra at skjermen lyser orange i stedet for grønt.. dvs ingen bilde...

ville no slikt skjedd visst CPU var ødelagt? kan deler av HK være skadet? kan bios være skadet?

vill bare vite grunnen til ingen bilde...

en ting til.. er d mulig å starte eller få bilde på en pc uten CPU?

Lenke til kommentar

Problemet ditt ligger nok ved skjermkortet (tvilsomt at det er skjermen...men vet aldri)...prøv å ta ut ledningen å se om du får medling på skjermen om at kabel ikke er i...hvis du får opp bilde da, da er nok feilen ett sted rundt skjermkortet)...så lenge HDD starter, så skal CPU funke (..mener CPU starter før HDD under POST).

[ Denne Melding var redigert av: dudsi på 2002-06-27 21:40 ]

Lenke til kommentar

Hvis du har hatt CPU'en på 95c, er det store sjanser for at den har tatt kvelden. AMD specs sier at cpu'er over 1ghz skal tåle nettopp 95c, og du må også ta høyde for at kjerna i cpu'en er høyere enn den tempearturen sensoren under har målt.

Tviler på at det er skjermkortet, men det er ikke uvanlig at hovedkort tar kvelden hvis cpu brenner.

Pål

Lenke til kommentar

Var og så på en maskin til en bekjent. Noe av samme problem som du har. Når maskina startet snurra viftene, men det kom bare opp noen rare farger på skjermen. Bytta ut Duronen og alt var velstand igjen.

Han hadde dog ikke hatt en så høy temp.

Lenke til kommentar

jeg har mest trua på at det hele er CPU`ens feil... d er et lite svart merke på CPU`en ved siden av den firkanten som kommer i kontakt med ribba (aner ikke hva den heter)... jeg regner med dette tyder på at den er wasted...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...