Morgoth^^ Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Skjønner ikke hva jeg skal gjøre med en .rpm-fil, har fiksa det med wine osv, men hvordan åpner jeg et prog etter å ha "kjørt" .rpm-en dens? Plz hjelp en linuxnoob Lenke til kommentar
graiggen Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Du har lastet ned en .RPM-fil? Skriv 'rpm -ivh filnavn.rpm". Da installerer du RPM-filen. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Skjønner ikke hva jeg skal gjøre med en .rpm-fil, har fiksa det med wine osv, men hvordan åpner jeg et prog etter å ha "kjørt" .rpm-en dens? Plz hjelp en linuxnoob I noen distribusjoner er det bare å dobbeltklikke på filen, mens andre har ikke et program som ordner det, og dermed må du gå inn i konsollen. Hvis det ikke virker å dobbeltklikke, gå inn en konsoll og skriv dette: su - rpm -ih pakke.rpm Lenke til kommentar
Morgoth^^ Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 feil: Failed dependencies: libcrypto.so.4 is needed by xchat-2.4.1-0.pz libssl.so.4 is needed by xchat-2.4.1-0.pz Dette fikk jeg da :/ Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Er du sikker på at du har de pakkene kan du bare legge til en "--nodeps" under installasjon. Vet ikke hvor glade folket her er for akkurat den kommandoen though. Lenke til kommentar
ratix Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Er du sikker på at du har de pakkene kan du bare legge til en "--nodeps" under installasjon.Vet ikke hvor glade folket her er for akkurat den kommandoen though. --force er også fin, da kommer han til ødelegge rpm-databasen sin og gå over til en ekte distro Lenke til kommentar
graiggen Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 feil: Failed dependencies: libcrypto.so.4 is needed by xchat-2.4.1-0.pz libssl.so.4 is needed by xchat-2.4.1-0.pz Dette fikk jeg da :/ Du mangler de riktige pakkene. Bruk ett pakkeprogram, og få det til å fikse depencies. Hvilken distribusjon bruker du? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Er du sikker på at du har de pakkene kan du bare legge til en "--nodeps" under installasjon.Vet ikke hvor glade folket her er for akkurat den kommandoen though. --force er også fin, da kommer han til ødelegge rpm-databasen sin og gå over til en ekte distro Til trådstarter: Enten installer de manglende pakkene, eller bruk din distribusjons pakkehåndterer til å laste dem ned + installere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå