nicson Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Bestilte komplett AMD Duron system fra deres webside. Også kjent som TDC Data. Første skuffelsen kom allerede når jeg måtte betale ekstra porto for ettersendte pakker. På deres hjemmesider stod det at jeg egentlig skulle slippe dette. Men siden det bare avr en liten rambrikke kunne jeg tåle en liten utgift til. Andre skuffelsen kom da maskinen var perfekt montert og da jeg fant ut at CPU var defekt, kjernen var ikke knust. Denne ble levert defekt til meg og ble testet på 2 hovedkort for dobbelsjekking.Jeg sendte inn brikken til pcutstyr og ringte dem. Dette var altså på en fredag, så de lovet meg prossesoren tilbake på førstkommende onsdag. Jeg ringte på onsdag, cpu var ikke testet enda. Jeg ringte onsdag neste uke, den var fortsatt ikke testet. Jeg ringte Torsdag og fredag denne uken, ble lovet mye men satt igjen prossosorløs. Deretter gikk det nok en uke (uke3) og nesten 4 uker etter at jeg hadde levert den. Da visste de selvfølgelig ikke hvor prosseoren min hadde havnet, men de skulle sende meg mail når de fant den. Den tredje skuffelsen kom når jeg selv måtte kjøpe en ny duron prossesor fra en annen butikk som faktisk funket på mitt msi hovedkort. komplett.no. Den ble satt inn i maskinen og det ble ikke noe vising på skjermen. Nok en cpu var nå ødelagt og jeg fant straks ut at hovedkortet var feilen i systemet. Den ødela cpu på en måte. usj tenkte jeg og fant ut at jeg ville levere hele kassen ned til pcutstyr.no, nå var det nok, jeg ville ha en server som fungerer. Den fjerde skuffelsen kom når jeg dro til Fredrikstad og leverte kassen. De skulle nå ha feilsøkingsgebyrer og andre koselige gebyrer. De stolte rett og slett ikke på hav jeg sa og mente jeg hadde ødelagt utstyret. Da jeg sa at jeg hadde jobbet som servicetekniker på databutikk ble det stille og de tok inn datamaskinen til feilsøking. Dette ville ta ca 2-3 uker + 2 ukers byttetid på evt. hovedkortet. Søren, noen ganger lønner det seg rett og slett ikke å handle på det billigste stedet. Jeg holder meg fra nå av til trofaste komplett.no og databutikken.com. Forresten burde de ta et kurs i kundebehandling når det gjelder hjelp på telefon. og bry dere ikke med å besøke de i fredrikstad, der har de et lite kontor/lager på 15x10m, liten pult og noen stakkarslige printere. 2 menn i 18 og 40 års aldrene eier hele bedriften. Etter å ha montert datamaskinen nøyaktig Lenke til kommentar
PCutstyr.no Skrevet 28. juni 2002 Del Skrevet 28. juni 2002 Kommentar til kunde: Når det gjelder ettersendt pakke vet vi ikke hva kunden mener, om kunden har oppgitt feil adresse ved sin bestilling tar Posten frakt for ettersending. Når det gjelder ventetiden ble kunden informert om dette og kunden sa at dette var greit. Vi har 1 til 2 ukers behandlingstid på retur. CPU hadde lang ventetid grunnet utgått produkt Duron 1.0. Når det gjelder det surret fram og tilbake hvor CPU befinner seg så skjønner vi ikke hva kunden referer til. Kunden bestilte også to modem ved en feil hos kunden, og det ene modemet ble returnert til oss uten problemer. Varen ble da kreditert fullt ut. Kunden fikk også ettersendt ram (uten portokostnader, restnotering) som han ikke har hentet. Det er da sendt regning for utlagt porto og håndteringsgebyr. Kunden har også bestilt varer til henting som han heller ikke har hentet. Feilsøking for kunden når varer er kjøpt som deler belastes etter medgått tid. Slik er hendelsen vedr CPU: Defekt Duron 1.0 CPU mottatt i retur 110602 Ny cpu Duron 1.1 var lagt fram til henting og betaling 210602 til kunde, men ikke hentet. Gammel CPU (defekt) er kreditert kunde 270602 Ram ikke hentet faktura sendt porto tur/retur samt håndteringsgebyr 270602 Vi jobber kontinuerlig for å forbedre oss, men synes vi i denne sammenhengen har blitt litt feil behandlet. Om noen har noen forslag til endringer/forbedringer/synspunkter kan dette sendes til [email protected]. Vi er forøvrig 7 ansatte i Fredrikstad og har nær tilknytning til flere lager andre steder. Kunden vil bli kontaktet i dag 280602 for en gjennomgang, og vi håper at vi kan løse saken slik at kunden blir fornøyd. Mvh PCutstyr.no Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 28. juni 2002 Del Skrevet 28. juni 2002 Hmmm, dette ser jo bra ut. Synd de (kunden+pcutstyr) i det hele tatt måtte ta det opp her på forumet, men det ser jo ut som om det ordner seg for stakkaren. DrErling (ser ut som om en sak alltid har to sider) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå