tom waits for alice Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) Det har vært et antall tråder i det siste hvor folk har kommentert at viften på ulike Inspiron-modeller (for eksempel 6000) går nokså kontinuerlig, med medfølgende støy. Jeg har funnet en mulig løsning, som ble anbefalt av folk på Dell-forumet: Dell Inspiron 8x00 fan control utility. (Den virker med ulike modeller, ikke bare 8000-serien, de er listet nede på siden. 9300 står ikke listet der, men både 6000 og 9200, så jeg tipper at 9300 går bra også.) Merk at programmet ikke er supportert av Dell, så garantien dekker ikke eventuelle skader, det brukes derfor på eget ansvar: Disclaimer: By using this software you are changing the thermal management of your DELL notebook. This program is not supported by DELL, so any damage caused by this program is not covered by the warranty. YOU'RE USING THIS PROGRAM AT YOUR OWN RISK ! Siden programmet lar deg stille temperaturen når viften skal starte, kan du selvsagt få uheldige resultater om du stiller den for høyt. Må brukes med fornuft. Merk også at han har postet en patch for feil ved fan speed. Den bør man sikkert installere. Anbefaler at man følger linkene til Dell forumet og ser hvilke erfaringer andre har med programmet før man installerer det. Kan sikkert spare litt problemer. Og nei, jeg har ingen Inspiron for øyeblikket, og har derfor ikke prøvet det selv. Så jeg har ingen formening om hvor godt det er, men jeg tenkte noen kunne ha nytte av det. Geir Endret 14. mars 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Fint tips Geir Vil forøvrig anbefale Notebook Forums Dell seksjon for alle slike spørsmål. Det aller meste om disse modellene er omhandlet der. Det offisielle Dell forumet omhandler som regel kun ting som er godkjent av Dell og dermed ikke uoffisiell SW osv. På notebook forums finner du de virkelige Dell-nerdene som kan hjelpe deg med det meste. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 Takk Frekkas! Ser ut som et bra forum. Har faktisk vært innom tråder der før, som følge av ulike Google søk, men aldri bitt meg merke i forumet. Havner i Favoritter nå. (Og så må jeg skaffe meg en Dell maskin igjen så jeg har grunn til å være der.) Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå