Gå til innhold

Styr unna 6600GT om du gamer cs

Ole-

Anbefalte innlegg

Vansklig å si hva som er gale, det kan være en fin del ting. Men en ting skal du være sikker på, det kortet er bra nokk og vell så det.

Jeg har selv 100fps i alle mulige situasjoner jeg hittil har støtt på, så skjermkortet er ikke begrensningen.

Chipsett drivere, skjermkort drivere og kanskje til og med en formatering, det er viktig å få vekk de gamle skjermkort driverne, detonator R.I.P. eller detonator destroyer kan du bruke til å fjerne gamle rester av skjermkort drivere etter du har avinstalert de, slikt finner du på www.guru3d.com

jeg får over 9300 i 3dmark03, har dessverre ikke 05 til sammenligning.

Edit: headcleaver : har du erfaringer med nvidia og omega drivere ? gjorde ikke akkurat underverker for mitt ti4600 når jeg testet de sist. vet dog de er veldig bra til ati skjermkort. Driverne til nvidia skal da være gode nokk til å løse hans problem...

Endret av gsn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm, er det ikke litt misbruk av kort og penger å bruke 6600Gt på CS...

Som dere ser på siggen har jeg ti4200, og kjører alle spill knirkefritt(100fps) med oppløsningen 1024/768...

Eneste jeg kan si er; slutt å kaste penger ut av vinduet bare for å briefe med å ha siste hw oppdatering... :no:

Lenke til kommentar
Og muffinman: Hvordan patche cs?

I og med at jeg ikke spiller cs, skal jeg ikke skryte på meg at jeg vet det. Uttaler meg kun på generelt grunnlag. Eksempelvis Far Cry ble fullt av feil før jeg la inn patch 1.1. Trodde kortet var defekt til å begynne med...

Lenke til kommentar
Jeg har etter problemer med 6600GT akkurat fått d tilbake, jeg har ikke problemer med det lengre utenenom at det suger til feks counterstrike! Jeg får litt over 3000 i 3dmarck05, men i cs dropper jeg ned til 60 fps i aztec. Jeg har et eldre kort(GeForce FX5200) og dette gir mye bedre ytelse i cs, men får 200 i 3dmarch05.

SÅ - om du er en cs-gamer, styr unda dette korte!

Dette var alt jeg ville frem til!

mvh Ole

nå går cs mest på cpu enn skjermkort da men.. Klarte jo 100fps med mitt gamle mx420 kort. likeså med 6800LE.... :whistle:

I og med at jeg ikke spiller cs, skal jeg ikke skryte på meg at jeg vet det. Uttaler meg kun på generelt grunnlag. Eksempelvis Far Cry ble fullt av feil før jeg la inn patch 1.1. Trodde kortet var defekt til å begynne med...

CS oppdaterer seg selv automatisk igjennom steam. :)

*en liten edit*

Med mitt mx420 brukte jeg før bare enkle gammle nvidiadrivere. ( var jo ikke akuratt så mye å hente fra omegadrivere i forhold til ytelsen på det kortet, så tenkte det ikke var bryet verdt ) Har du skrudd av v-sync både i CS OG i driverene ? ( høyreclick på skrivebordet -> egenskaper -> instillinger -> avansert -> GeForce 6600GT -> Ytelse- og kvalitetsinstillinger. For norsk windows though, men hvis du tenker litt finner du siiiikkert frem i engelske og.. ;) )

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Hvis ikkeno fungerer, formater og legg inn alt på nytt, hvis det betyr all verden å ha over 100FPS i CSS.... Orker ikke begynne å lete, men, mener å huske at du kan tilogmed gå tilbake til gamlere drivere, så får du enda mer FPS i CSS (Det er derfor "gamle" kort også fungerer med CSS), grafikken blir dårligere, men, bedre FPS, søk på CS forum, sikkert flere som kan mer om spillet der.

Lenke til kommentar
Hvis ikkeno fungerer, formater og legg inn alt på nytt, hvis det betyr all verden å ha over 100FPS i CSS.... Orker ikke begynne å lete, men, mener å huske at du kan tilogmed gå tilbake til gamlere drivere, så får du enda mer FPS i CSS (Det er derfor "gamle" kort også fungerer med CSS), grafikken blir dårligere, men, bedre FPS, søk på CS forum, sikkert flere som kan mer om spillet der.

Det kan forsåvidt fikses på andre måter med en god configfil til cs:s. Får du enda høyere fps enn hvis du går tilbake til gammle drivere ( som fjerner visse effekter i cs:s. samme kan gjøres igjennom cfg )

Lenke til kommentar

Brukte store deler av jula til å teste 6600gt kortet til en kamerat. Han hadde problemer med lav fps i cs og call of duty.. Kortet fikk 7000 i 3dmark 03, men funka elendig i noen typer spill. Vi prøvde alt vi kom over av drivere ,chipsett drivere, bios update, ect.

Vi Prøvde kortet i 3 forskjellige systemer med samme resultat. Til slutt testa vi kortet i 3Dmark01, og til vår forskrekkelse klarte ikke kortet mer en 5000 poeng, og det med en p4 klokka til 4ghz.. :no:

Kortet som for øvrig var av typen Aopen Aeolus 6600 GT AGP, ble returnert på dagen til fordel for et msi 6600 gt kort. Dette kortet var i orden..

Så det jeg vil frem til er at du også kan ha fått et mandagskort..

Lenke til kommentar

Spiller man CS 1.6 styrer man unna alt annet enn GF4 Titanium kort. Det er vel en gylden regel. Man da spiller man bare CS.

Skum leste bare posten, synes jeg så en som sa han hadde 300fps i CS. Hvilken skjerm har den personen? Man har altså ikke mer fps enn den oppdateringsfrekvensen skjermen kjører på. Man lurer kun seg selv, og man spiller selvfølgelig med V-SYNC på, hvis man har noe som helst begrep på hva bildekvalitet angår.

Lenke til kommentar
Jeg har etter problemer med 6600GT akkurat fått d tilbake, jeg har ikke problemer med det lengre utenenom at det suger til feks counterstrike! Jeg får litt over 3000 i 3dmarck05, men i cs dropper jeg ned til 60 fps i aztec. Jeg har et eldre kort(GeForce FX5200) og dette gir mye bedre ytelse i cs, men får 200 i 3dmarch05.

SÅ - om du er en cs-gamer, styr unda dette korte!

Dette var alt jeg ville frem til!

mvh Ole

HAHA. Dust!

Edit: Må bare si at hvis du tror at et 5200 kort er bedre enn et 6600 GT kort i CS, så er det nok ikke kortet det er noe galt med. Dette er det dummeste jeg har hørt på lenge. Gikk selv fra et 5700 Ultra til et 6600 GT, og 6600 GT kortet yter myyye bedre på CS. Har aldri fps dropp.....

Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar
' date='14/03/2005 : 20:19'] Jeg spiller litt CSS, og når jeg spiller på LAN (slipper dårlig ping da) så kan jeg fint spille med 300fps (Gainward 6600GT) og det er med AA x4

så tviler på at det er skjermkortet som ikke er bra nok.

Hehe, 300 i FPS? Sikker på dette? Høres litt vel far out ut. Tviler sterkt på det. Ping har ikke alt med FPS å gjøre.

Steng tråen, dette er brukerfeil.

Lenke til kommentar
,14/03/2005 : 20:19] Jeg spiller litt CSS, og når jeg spiller på LAN (slipper dårlig ping da) så kan jeg fint spille med 300fps (Gainward 6600GT) og det er med AA x4

så tviler på at det er skjermkortet som ikke er bra nok.

Hehe, 300 i FPS? Sikker på dette? Høres litt vel far out ut. Tviler sterkt på det. Ping har ikke alt med FPS å gjøre.

Steng tråen, dette er brukerfeil.

går da fint det, men da stripper du jo bort alt som heter eyecandy. :p

Lenke til kommentar
Forresten.. kom på noe.  På aztec sier du at du får 60fps. Det er IKKE pga. skjermkortet, men lydkortet ( eller onboard lydkortet ) ditt som forårsaker. skriv stopsound i console, så vips har du 100 fps igjen ;)

Om du vil ha en knapp å trykke på for å fjerne uønskede lyder skriver du dette i console: bind "v" stopsound. Så bruker du v, eller hvilken som helst annen tast du velger til å stoppe lyden.

Når det gjelder fps så har jeg ca 250 fps for det meste i cs 1.6 med 9800 PRO. Ingen tvil om at du skal ha 100 fps med det kortet der. Lagger det med fps-drops eller ligger fps gjevnt lavt? Vet ikke om det er nevnt men vær sikker på at du har fps_max 100 og vsync av.

Endret av ^ViFtA^
Lenke til kommentar
Forresten.. kom på noe.  På aztec sier du at du får 60fps. Det er IKKE pga. skjermkortet, men lydkortet ( eller onboard lydkortet ) ditt som forårsaker. skriv stopsound i console, så vips har du 100 fps igjen ;)

Om du vil ha en knapp å trykke på for å fjerne uønskede lyder skriver du dette i console: bind "v" stopsound. Så bruker du v, eller hvilken som helst annen tast du velger til å stoppe lyden.

Når det gjelder fps så har jeg ca 250 fps for det meste i cs 1.6 med 9800 PRO. Ingen tvil om at du skal ha 100 fps med det kortet der. Lagger det med fps-drops eller ligger fps gjevnt lavt? Vet ikke om det er nevnt men vær sikker på at du har fps_max 100 og vsync av.

en god knapp og ha på visse lvls.. bla aztec, mill, prodigy mm. De gir enorm fpsdropp pga. lyd i loop. Vet ikke hvorfor, virker som cs har en fin bug når det kommer til lyd..

( Hvis du har vsync på, vil du se når du kommer i smoke, at fps'en din halveres fra f.eks. 60 til 30, ikke noe mellomting. Husk å skru den av i både cs OG i windows/drivere. )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...