Goophy Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Ja, men det er ikke bare å lage et program. Og det tar griselang tid mm. "offeret" har noen sinnsvake sikkerhetshull eller programmer som er lette å liste kjørende... Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Så det dere prøver å si er at hvis man kjenner et system godt nok. Så vil man skjønne hvordan man utnytter et sikkerhetshull (akkurat som dere har gjort men ikke vil si til oss) ? Utvilsomt. På et åpent system kan du se gjennom koden for å se om du finner potensielle buffer overflow-svakheter, midlertidige filer som kan utnyttes i en race condition e.l. I et lukket system, derimot, må du bruke såkalt black box-analyse (eller håpe på å være heldig). Det betyr at du må gi systemet forskjellig inndata, og så analysere utdata og forsøke å konkludere hva systemet gjør, ut fra det. Dette er for øvrig et hack: struct mystruct { enum { BUFSIZE = 1024 }; char buffer[BUFSIZE]; }; (Kjent som the enum hack) Lenke til kommentar
Potetfar Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 lol, jeg vedder på at du akuratt har fått deg pc å en ide som "Å nå skal jeg lære meg å hacke!" du er bare en liten newbie. haha! Nå er han sikkert glad, som fikk så mye hjelp som var i den posten! Er det så vanskelig å la være å henge ut en som trenger hjelp til noe (lolomgstfuplz)? Takk. Et lite hacke-spill: hackordie.moo.no. Og du kan sikkert lære litt C++ på . Men det er ikke akkurat noe lett programmeringsspråk, men lett skal det ikke være. Lenke til kommentar
kiios Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 (endret) trur du at noen vil lære seg å programmere ved å prøve å finne ut passordet sånn som den lenka du ga han? "(lolomgstfuplz)" noob Endret 15. mars 2005 av kiios Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Dette utvikler seg helt håpløst. Stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg