Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så det dere prøver å si er at hvis man kjenner et system godt nok. Så vil man skjønne hvordan man utnytter et sikkerhetshull (akkurat som dere har gjort men ikke vil si til oss) ?

Utvilsomt. På et åpent system kan du se gjennom koden for å se om du finner potensielle buffer overflow-svakheter, midlertidige filer som kan utnyttes i en race condition e.l. I et lukket system, derimot, må du bruke såkalt black box-analyse (eller håpe på å være heldig). Det betyr at du må gi systemet forskjellig inndata, og så analysere utdata og forsøke å konkludere hva systemet gjør, ut fra det.

Dette er for øvrig et hack:

struct mystruct {
    enum { BUFSIZE = 1024 };
    char buffer[BUFSIZE];
};

(Kjent som the enum hack)

Lenke til kommentar
lol, jeg vedder på at du akuratt har fått deg pc å en ide som "Å nå skal jeg lære meg å hacke!" du er bare en liten newbie. haha!

Nå er han sikkert glad, som fikk så mye hjelp som var i den posten! Er det så vanskelig å la være å henge ut en som trenger hjelp til noe (lolomgstfuplz)?

Takk.

Et lite hacke-spill: hackordie.moo.no. Og du kan sikkert lære litt C++ på . Men det er ikke akkurat noe lett programmeringsspråk, men lett skal det ikke være. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...