Tho®¿ Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Hei, jeg har satt opp adsl hos tante og onkel. Har lagt in norton internet security 2004, + antivirus 2005. I dag lurte de på om jeg kunne skru av internett hos dem mellom kll.12 på formiddagen til kl. 16. (grunnen er at det er to små jenter som ikke skulle ha tilgang til internett da... spør meg ikke hvorfor, men tror det har noe med hamarungdom.no å gjøre. Den siden skulle jeg også blokke, men det er ordnet) So er det mulig med sånn blokke sak på det angitte tidspunktet? Veit det er fysisk mulig å nappe, TP kabel, nappe strøm adapter osv, med det er ikke en "holdbar" situvasjon. btw: riktig sted? ¿que? Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Har ikke Norton slike funksjoner som Superbruker og sånt. Hvis dette er tilfelle er det jo bare å lage en ny bruker å sette tilganger for hva/hvilke sider de får besøke, i dette tilfellet sperre av hele internetten i tidsrommet. Lykke til ^^ Lenke til kommentar
GA75 Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 (endret) Finnes jo rutere som kan blokkere all trafikk i gitte tidsrom. Dersom det ikke er noen ruter med slik funksjonalitet med i bildet så må du sette opp sperre fra en adminstrator bruker konto på datamaskinen(e) det gjelder og gi knøttene begrensete kontoer. Utover det så skal det være sagt at å stole på teknologien alene for å begrense ungdoms nettbruk, eller fornuftsmessige tilnærming til det, er heller tafatt. Her må man snakke med dem det gjelder og bli enig om retningslinjer for bruken. Det krever at voksne engasjerer seg. Det er lite de får gjort på nett hjemmefra som de ikke får gjort hos venner og kjente eller en hvilken som helst internetkafe. Problemet løses følgelig bare delvis av en blokkering hjemme. edit: leifer Endret 15. mars 2005 av GA75 Lenke til kommentar
Tho®¿ Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 Har ikke Norton slike funksjoner som Superbruker og sånt.Hvis dette er tilfelle er det jo bare å lage en ny bruker å sette tilganger for hva/hvilke sider de får besøke, i dette tilfellet sperre av hele internetten i tidsrommet. Lykke til ^^ hmm? kan du fortelle mer/ utdype det evnet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå