ossa Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Hei, Vurderer kjøp av Pentax *istDS fra bhphotovideo, får: Lexar LECR 5-in-1 Multi Format Memory Card Reader, Lowepro LOTLZ1B Topload ZoomCamera Holster Bag, Lexar LESD32X1GB 1GB 32x Secure Digital (SD) Card and Pentax PEISTDSK *ist DS Digital Camera with SMCP-DA 18-55mm AL Lens ...for 1020 dollar. Med dagens dollarkurs og 25 norsk mva skulle dette bli ca 7800 norske. Høres dette ut som et godt kjøp?? Og et generelt spørsmål, er det noe spesielt en bør ta hensyn til med kjøp fra USA utenom en ikke får norsk garanti?? Når samme pakke koster ca 13000 i Norge, er jeg villig til å gamble mtp garanti. Har fremdeles tilgode å benytte meg av garanti på et eneste produkt jeg noensinne har kjøpt. Mener selvsagt ikke garantier er bortkastet, men er som sagt villig til å gamble om jeg sparer over 5000 kroner. Følger ikke med lader til kameraet, så strøm skal vel ikke være noe problem?? Noen som har noen innvendinger, eller bør jeg slå til?? Lenke til kommentar
--7 Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) Det er uendelig mange som spør om dette, i akkurat dette forumet. Bruk søkefunksjonen F.eks så diskuteres dette kun et par tråder lengre ned, fra ca. post #7. Endret 14. mars 2005 av --7 Lenke til kommentar
Hiro Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Vet ikke hvordan det er med Pentax, men Canon sin garanti gjelder worldwide. (*Skal* gjelde i hvert fall. Jeg har ikke trengt den enda, så jeg *vet* vel egentlig ikke hvordan Canons service-senter i Norge reagerer hvis du kommer med et USA-kjøpt kamerahus...) Men siden du uansett sier du er villig til å gamble på garantien er det i hvert fall ingen grunn til å nøle. Selv mottok jeg min Canon 350D fra B&H i dag Lenke til kommentar
ossa Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 Jeg forstår kritikken din, men jeg er for det første ikke i den situasjonen at jeg har en kamerat som er der borte som kan ta med hjem til meg (ref. jeg bestiller på nett og har tenkt å betale moms). Det jeg lurer på er om det er noen betenkeligheter/ulemper med å kjøpe amerikansk kamera kontra norsk utenom man mister garanti.. Har forsøkt å søke på dette, men finger ingen gode tråder (muligens jeg som søker dårlig, da beklager jeg i tilfelle det). Lenke til kommentar
Madmax30 Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Høres ut som en grei deal det. Hadde vel ikke gitt mer enn 10.000 for kameraet med objektiv her hjemme. Å handle fra bhphotovideo er trygt og kan anbefales. Personlig hadde jeg kjøpt en 350D til omtrent samme prisen her hjemme. Lenke til kommentar
scuderia Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Hei, De prisene som ligger på bhphotovideo.com siden er de like som over disken (+8 % tax) ? En venn av meg skal over i mai :-) Garanti regner jeg med ikke er noe problem men det som virkelig er forskjellig er laderen til batteriet.. de har vel 110 volt over there.. pluss en annen støpsel.. blir dette et problem? Lenke til kommentar
Convoy Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Jeg mener at Pentax bruger AA batterier, så det skulle ikke være noget problem. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 De prisene som ligger på bhphotovideo.com siden er de like som over disken (+8 % tax) ? En venn av meg skal over i mai :-) Garanti regner jeg med ikke er noe problem men det som virkelig er forskjellig er laderen til batteriet.. de har vel 110 volt over there.. pluss en annen støpsel.. blir dette et problem? Bruk en overgang så fungerer det i norsk kontakt. Fås kjøpt nesten overalt. Prisene er nok uten tax, så over disk blir det nok litt dyrere (som du skrev). Lenke til kommentar
scuderia Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Ok, så laderen takler både 110V og 230V. Dette her er da latterlig billig.. >EOS 20D, 8.2 Megapixel, SLR, Digital Camera with Canon 18-55mm Lens and >Lexar 2GB 80x CompactFlash >Canon Price : $ 1,614.95 1615*1.08*6.1 = 10640,- NOK... Minnebrikken alene koster over 2000,- her hjemme .. Lenke til kommentar
ossa Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2005 Bestilte dette kameraet på mandag kveld, og i dag kom kameraet. Ser sinnsykt bra ut. Gleder meg til å komme i gang! Bhphotovideo.com kan absolutt anbefales! Lenke til kommentar
rogers Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Bhphotovideo.com kan absolutt anbefales! Kan bare si meg enig i det ! Har kjøpt fra B&H mange ganger de siste årene, og det har aldri vært noe tull. Kjøpte EOS 20D + EFS 17-85IS og EFS 10-22 fra B&H for 2 uker siden, mens jeg var i USA på kurs. Fikk tatt en del bilder med utstyret mens jeg var der borte: TEXAS Roadtrip Kan også anbefale Canon EF-S 17-85 IS. Et perfekt all-round objektiv med et meget praktisk zoom område. Skarpheten var også meget god. Faktisk bedre enn jeg forventet. Roger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå