Gå til innhold

Bærbar til min søsters ikke spill-allround bruk

whom

Anbefalte innlegg

Min søster skal altså ha seg en bærbar og vender seg da selfølgelig til meg, som resten av familien. Operativsystem og programvare har hun fra før, så det er ikke must.

Den nye coop pcen, som hun foreslo jeg skulle se på, var i og for seg en god PC og stemte med hennes krav;

- passe stor harddisk da hun vil laste litt musikk og filmer

- WLAN kort

- DVD brenner

- TV-tuner da hun vil til tider koble pcen til tven.

Resten av oppsettet: Pentium M 1,7 ghz, 512 DDR, Radeon 9650 PRO.

Dette til 10990,-

Som sagt en god PC til alright pris... Men stusset bare på skjermkortet, da det kanskje er litt overkill til hennes bruk da hun ikke spiller?

Er det så et annet tilbud som hadde passet henne bedre? Jeg ser i elkjøp katalogen der det er lagt mindre penger i grafikk og heller et noe dårligere oppsett, men som ikke vil ha stor betydning da hun vil bruke pcen mest til skolearbeid.. Der går det i en pris på ca 7000,- Men det er Celeron som er et relativt stor minus med mer varme kontra dårligere ytelse, men vet ikke om hun allikevel burde gå for noe billigere i den dur uten grafikk og heller gå til innkjøp av WLAN og tv-tuner seperat?

Har dere et noenlunde tilsvarende oppsett til anbefaling uten grafikk og kanskje litt dårligere ytelse som vi skal kunne leve med og dette til rundt 9-lapper?

Takkr for hjelp på forhånd :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...