Gå til innhold

Valgets kvaler: 6230 eller K700i?

Anbefalte innlegg

Da min Nokia 6230 har blitt stjålet må jeg ha meg en ny telefon - kjapt! Jeg var veldig fornøyd med Nokiaen min, men det er liksom ikke noe gøy å kjøpe den samme telefonen på nytt. Jeg vurderer derfor K700i, og det er et par småting jeg lurer på;

* Er det mulighet å tidsstyre profilene? Stille frem til kl 0700 etc.

* Er det ringegrupper på telefonen, slik at man kan sile hvilke grupper som kommer igjennom på de forskjellige profilene?

* Er det mulig å få telefonen til å bli lydløs (uten å ta den eller legge på) når den ringer dersom man har glemt å sette den som lydløs?

* Ringer den både i håndsett og på telefonen når håndsettet er koblet til?

* Kan man bruke flere bokstaver når man søker etter en kontakt? Jeg har mange kontakter på T, og vil gjerne begrense søket ved å skrive TOR når jeg skal finne "Tormod" i telefonboka.

* Kan man zoome når man ser på bilder?

Alt dette kunne 6230, og jeg har gjort meg ganske avhengig av denne funksjonaliteten. Men som sagt; Det er ikke noe morsomt å kjøpe samme telefon som jeg hadde fra før :)

En oppsummering av mine krav;

Funksjoner:

-Kalender: Ja

-MMS: Ja

-GPRS: Ja

-EDGE: Tja - ikke et must...

-WAP: Ja

-Kalkulator: Ja

-JAVA: Ja

-Email klient: Ja

-Spill: Tja - ikke et must...

Form:

-"vanlig"

-Vekt: Bør ikke tippe mye over 100 gram

-Antenne: Integrert

-"Støt/sprut/støv-sikker": Niks

Skjerm:

Farge/ikke farge.

-Over 65000 farger (helst)

-Størrelse på skjerm: Så stor som mulig innenfor mine krav/rammer

-Touchscreen: Nei

Pris:

Jeg har 3500 kroner til rådighet.

Med abonnementsbinding: Nei

Diverse:

-Merke: 6230 eller K700i er de eneste kandidatene jeg ser fyller mine krav sånn nogenlunde

-Kamera: Ja/nei

-Videokamera: Tja - ikke et must...

-Symbian: Helst ikke, det er jo så tregt!

-Triband: Ja

-Infrarød port: Ja

-Bluetooth: JA!

-Minne: 40 MB

-Minnekort?: Helst, men ikke et must

-Polyfoniske ringetoner: Ja

-MP3: Ja

-Radio: Ja

-3g(UMTS): Hadde vært kjekt, men lar seg vel vanskelig gjøre...

-Wlan: Hadde vært kjekt, men lar seg vel vanskelig gjøre...

-Mulighet for GPS: Niks...

-Batterilevetid: Viktig!

-Primærbruksområde: Kontor og fritidstelefon. Masse ringing, SMS og MMS.

Takker for gode innspill!

mvh

sneilerts

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du ikke bryr deg så mye om Mp3 funksjonen, bare vil bruke en låt som ringetone, burde du klart velge K700!! Eller K500...

Denne var litt tynt begrunnet synes jeg... Hvordan oppfører K700i seg i forhold til de kravene jeg stilte i toppen av mitt innlegg. K500i er uaktuell, den har ikke bluetooth.

Lenke til kommentar

Lite aktivitet her... Ingen som kan svare på om K700i har funksjonaliteten jeg etterspør?

Kom på en annen ting jeg er ganske avhengig av; På Nokia ser man hvor mange tegn man har igjen av meldingen, samt antall meldinger når man skriver SMS. Er det slik på K700i?

mvh

sneilerts

Endret av sneilerts
Lenke til kommentar
Kom på en annen ting jeg er ganske avhengig av; På Nokia ser man hvor mange tegn man har igjen av meldingen, samt antall meldinger når man skriver SMS. Er det slik på K700i?

Det kommer først opp når man har 20 tegn igjen eller mindre. Og når man har passert den grensa dukker det opp et nytt bittelite vindu der det står "SMS 2" e.l.

* Er det mulighet å tidsstyre profilene? Stille frem til kl 0700 etc.

Nei, det er ikke mulig.

* Er det ringegrupper på telefonen, slik at man kan sile hvilke grupper som kommer igjennom på de forskjellige profilene?

Hvis du mener å tilpasse de enkelte nummerene til forskjellige ringesignaler, ringebilderbilder, om man skal blokkere personen osv. så ja.

* Er det mulig å få telefonen til å bli lydløs (uten å ta den eller legge på) når den ringer dersom man har glemt å sette den som lydløs?

Den blir ikke automatisk lydløs hvis man ikke gjør noe med mobilen, men holder man # tasten inne i 1 sekund blir den lydløs og omvendt.

* Ringer den både i håndsett og på telefonen når håndsettet er koblet til?

Ja, det gjør den.

* Kan man bruke flere bokstaver når man søker etter en kontakt? Jeg har mange kontakter på T, og vil gjerne begrense søket ved å skrive TOR når jeg skal finne "Tormod" i telefonboka.

Ja, det går an.

* Kan man zoome når man ser på bilder?

Nei, men man kan velge "bildefremvisning" da vises bildet over hele displayet og den glir gjennom de bildene du har i den aktuelle mappa.

Lykke til med valget :thumbup:

Lenke til kommentar

Jepp, K700i har mange ganger blitt kåret til seiersherren i de mange trådene om dette emnet ;)

Jeg må få påpeke at jeg egentlig ikke vet noe særlig om de funksjonene du har skrevet opp som krav først, men jeg vil tippe at K700i sikkert klarer de fleste

Den kan hvertfall zoome når man ser på bilder, det er sikkert

Også er kameraet stappet med effekter både for bilder og videofunksjon, noe som er veldig underholdende og stilig :thumbup:

Den har også skarpere og større skjerm, noe som er et luksusproblem :ermm:

Lenke til kommentar
Jepp, K700i har mange ganger blitt kåret til seiersherren i de mange trådene om dette emnet ;)

Et bunnsolid argument...Ingen av telefonene har blitt kåret til noe seiersherre. Grunnen til quoten er at noen alltid skal ha det siste ordet i diskusjonen og kommer med slike utsagn :nei:

I de flerfoldige diskusjonen om dette temaet har man som regel 2 sider/typer som diskuterer og det er:

1. Man har/liker 6230 og liker derfor ikke K700i siden den er direkte konkurent til 6230

2. Man har/liker k700i og liker derfor ikke 6230 siden den er direkte konkurent til k700i

Det de utallige diskusjonene rundt om dette emnet ebber ut i er at hvis du vil ha mp3 velger du 6230- Hvis du vil ha litt større og mye skarpere skjerm velger du k700i.

Som sagt er det ingen seiersherre her. Begge har sine gode og dårlige sider. Siden trådstarter har eid en 6230 kan det være greit å prøve noe nytt og kjøpe k700i. Personlig går jeg lei en telefon etter 1-2 måneder.

Endret av Shhhh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...