Uin Viel Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Hra søkt litt rundt på forumet, men har ikke funnet noen tråder om Neon Genesis Evangelion! Noe som jeg synes er rart.. Dette er etter min mening en kjempe serie, så jeg fant ut at kankje jeg skulle starte en tråd om dette. Jeg har bare sett til episode 23 (er det mange?), men tror jeg har sett nok til å kunne være med å diskutere litt rundt NGE.. Bare sett i gang med diskusjonene! Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Det er totalt 26 episoder pluss to ova'r (Evangelion: End of Evangelion og Evangelion: Death & Rebirth) Det er lenge siden jeg så det... men jeg syns aldri det var så sinnsykt bra, syns det ble langtekkelig, kjedelig og alt for mye whining! Likte heller ikke modellene og noen av tegningene så godt. Så alt i alt ok å se på, men tror det blir lenge til neste gang jeg kommer til å se det igjen.. Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 Det er noe spesielt med det synes jeg, vet ikke hva det er, men det kan være at det er noe av den første animen jeg så..? Neon Genesis Evangelion theme, er jo rå bra da Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 "Eksotisk" er et spørsmål om hvor en står. Japanerne brukte dødehavsrullene, mystisisme og andre begreper en kanskje ikke synes er spesielt mystiske i vår del av verden, men i Japan var dette fremmed. Jeg tror derfor at det ikke fungerer like godt hos nordboere som japanere. Ellers er Shinji temmelig sutrete, men han er ikke gammel heller. Noe av det som driver historien er begrepet om plikt, som er ganske sentralt i Japan, men ikke like mye her (ref. f.eks. alle tråder om hvordan en kan slippe unna militærtjenesten). Alt i alt tror jeg en bør ha litt kjennskap til kulturen i Japan for å få fullt utbytte av serien, men den kan nok fungere mer overfladisk med mye action, effekter, fan service osv. Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 Joda, han er ganske sutrete, men tar seg opp etter hvert. Ble litt lei den gnålete stemmen til hun Oscar etter hvert Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Har de fleste på DVD, har ikke giddet å fullføre samlingen, ble lei. Naruto er mye bedre (min mening). Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 Er Naruto på DVD? Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Det er jo mye annet som er bedre og alle har jo forskjellig smak.. og naruto har ikke kommet på dvd enda nei! Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2005 Ja, klart det er mange med forskjellig smak. Når jeg sa Neon Genesis Evangelion theme er rå! Så mente jeg sangen, ikke serien Men det skjønte du sikkert? Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 (endret) Det er mye bra musikk generelt i anime. Serial Experiments Lain har en som er spesiell, mens .hack/Sign er ganske fengende. Ofte er det 2 sanger, åpning og avslutning. For NGE definerer en målgruppe allerede i første ordet: shonen. Endret 17. mars 2005 av Codename_Paragon Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 joda Cruel Angel Thesis er kul den! Og de åpnings -og avslutningsmelodiene kan være veldig bra ja.. men der igjen så er det veldig mange som liker forskjellige ting.. Personlig syns jeg F.eks alle OP&ED i Naruto bortsett fra en er skikkelig dårlige! Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Jeg så et klipp fra NGE på en TV i en norsk radio og TV-butikk, ble igrunnen overrasket over at norsk fjernsyn viste anime. Etterhvert kom det opp annen grafikk, det var et klipp fra en produsent for demobruk, NGE har mye høy lyd (oftest vræling) og sterke farver. Jeg lurer på når/om NRK kommer til å vise anime mer enn Akira, svensk TV viste endel for ca. 20 år siden. Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2005 Akira er en knall bra film! Men har noen av dere sett Hellsing? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå