Herr Brun Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Hallo! Har noen her prøvd å montere en Zalman 7000b-cu cpu-kjøler på et gigabyte k8ns. Jeg har dette hovedkortet og en kompis har denne kjøleren og vil selge den billig (50 kr.). Noen som vet om dette hovedkortet har alle festehullene osv? Takk for all hjelp! Herr Brun Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 har alle festehullene ja... spørs hvor stort kabisset ditt er, i tilfelle den tar borti grafikkkortet/PSU. Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 HK liste står på zalman.com... etterllerannet lista har også notiser som angår PSU og slikt. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Ifølge Zalman's kompabilitetsliste for hovedkort står det at Gigabyte GA-K8NS skal fungere fint. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2005 (endret) Hvordan tror dere det blir med vekt osv.? Har nettopp fått den, og den er ekstreeemt tung! Tåler hovedkortet den eller? Drar ikke særlig ofte på LAN. Dessuten, hvordan fester jeg den? Er fullstendig n00b, men alle har jo vært det en gang i tiden. Problemet er at der de to skruene skal festes, er det to hvite "plomberinger". Hvordan skal disse fjernes? Skal hele den svarte "rammen" rundt cpu fjernes eller bare de to hvite sakene? Tusen takk for all hjelp! Herr brun Endret 18. mars 2005 av Herr Brun Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Om du klikker HER skal det sprette opp en kjekk Flash-animasjon av hvordan du installerer 7000B-Cu på diverse platformer. Husk: Velg din platform/socket øverst til høyre! Ellers er installeringen også godt beskrevet i manualen som fulgte med (har 7000B-Cu selv) Hovedkortet ditt er et solid stykke plast, så det skal litt til for å kunne rive av kjøleren. Jeg vil tro det er andre ting som ryker før kjøleren evt vil falle av om du rister (meget)hardt i kabinettet. Kommer litt ann på hvor godt den er montert også da. Dog, skal du flytte PC'en ut av huset (med bil e.l.) vil jeg da anbefale å ta av vifta for sikkerhets skyld. Til daglig bruk har du ingenting å bekymre deg for. Monter den skikkelig, så er alt ok Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå