ymerguer Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Har følgende system: - Abit Kv8-pro (nyeste bios) - Amd 64 3000+ med "standard" vifteløsning - 1 GB TwinMos PC3200 RAM (2,5, 4, 4 og 8) - 350 W Fortron Source PSU - ATI Radeon 9600XT med passiv kjøling (Zalman) - 120 GB SATA-disk (Seagate Barracuda 7200.7) - Soundblaster Audigy 2 ZS - 3Com 10/100 nettverkskort + 2 ekstra kabinettvifter Problemet mitt ligger i at jeg får krasj på systemet eller at VPU-recover i ATI-driverne kicker inn under spilling av eksempelvis Battlefield 1942 eller LOTR, Return of the King. Lurer på om dette kan ha noe med minnet å gjøre. Har forsøkt å justere timingsene, men har ikke så langt lykkes med å oppnå helt stabilt system. Har også forsøkt å overklokke systemet via OC GURU (maks. 230 HHT), men det var mer ustabilt når jeg gjorde dette. Kan dette forresten ha noe med følgende å gjøre: Jeg glemte å installere VIA 4-in-1 før WinXp SP 2. Når jeg så installerte 4-in-1 glemte jeg at jeg ikke skulle installere AGP-driverne. Så avinstallerte jeg disse igjen. Trenger hjelp til å få et stabilt system. Dersomd et er noen som har erfaringer med dette, hadde jeg satt pris på hjelp. Dersom det er noen opplysninger som mangler for å forstå problemet, si fra. Lenke til kommentar
iden Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Jeg har noe av det samme systemet, samme hovedkort og prosessor og en av samme minnebrikke. Den twinmos'en jeg har er tatt ut, fordi systemet er vært ustabilt, veldig ustabilt når jeg spiller CSS, har ikke fått testet med bare den ene brikken jeg har(en swissbit 512ddr), men jeg har en følelse av at det er twinmos'en som er hovedproblemet her. Etter det jeg har fått opplyst så er det bare å styre unna twinmos... har prøvd mye rart, oppdatert bios, prosessordrivere, skjermkort-drivere, båte ATI og omega-driverne uten hell, så nå tar jeg sjansen på at det er ram'en, kan jo være det samme hos deg? Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Mitt 9800 Pro var veldig følsomt for varme, jeg fikk vpu recover hele tiden når jeg spillte. VPU recover er en funksjon for skjermkortet ditt. Har ingenting med ramen å gjøre. Du kan kjenne på kjøleribben på skjermkortet, er den så varm at du brenner deg er det nok der problemet ligger. Lenke til kommentar
iden Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Nå har jeg fått testet systemet uten Twinmos-brikken, og alle problemene mine har forsvunnet, så jeg holder en knapp på at det er det samme hos deg. Når jeg kjørte Swissbit og Twinmos sammmen/eller kun twinmos, så opplevde jeg regelmessig lagg under spilling og at alt hang seg etter noen minutter.. Dette var med samme hovedkort som deg. Før jeg byttet hovedkort hadde jeg også problemer, så jeg trodde det var hovedkortet, EKSTREMT treig oppstart og problemer under spilling. Men 5 dagers stress med å finne ut problemet er over, feilen er definitivt ram-brikken hos meg. Lenke til kommentar
ymerguer Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 Takker for svar! Jeg skal sjekke opp begge ting, så gir jeg tilbakemelding. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå