Gå til innhold

Hvilket skjermkort er best?

JulianR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det snakk om mye forskjell fra nvidia sitt og ati sitt kort? Tenker da på x850xt og 6800ultra.

Nei. 6800Ultra vinner i noen spill, X850XT vinner i noen spill. ATI er generellt sett kjappere på DirectX, Nvidia er generellt sett kjappere på OpenGL.

Personlig valgte jeg et Nvidia kort denne gang, hovedsakelig kun pga. at jeg liker driverne til Nvidia MYE bedre enn ATI sine Catalyst drivere. Mye bugg med CCC driverne, plus at de sluker ressurser, og har buggy TV-ut (noe jeg bruker mye). Dessuten virker det som ATI sliter litt mer med FPS drop enn Nvidia gjør (snakker av erfaring + tester). Tester viser at f.eks. ATI ligger høyere i maks fps, men at de også "leder" når det gjelder og ha lavest fps. Nvidia sine kort har ifølge diverse tester jeg har lest bedre "flyt".

Endret av bidz
Lenke til kommentar
Er det snakk om mye forskjell fra nvidia sitt og ati sitt kort? Tenker da på x850xt og 6800ultra.

Nei. 6800Ultra vinner i noen spill, X850XT vinner i noen spill. ATI er generellt sett kjappere på DirectX, Nvidia er generellt sett kjappere på OpenGL.

X850XT PE er bedre enn 6800Ultra i alle spill utenom Doom3 som er beregnet på Nvidia. Tror ikke Ultra slår X850XT PE i noen andre spill. Så valget er klart hvis penger ikke spiller noen rolle, X850XT PE.

Lenke til kommentar

X850XT PE er bedre enn 6800Ultra i alle spill utenom Doom3 som er beregnet på Nvidia. Tror ikke Ultra slår X850XT PE i noen andre spill. Så valget er klart hvis penger ikke spiller noen rolle, X850XT PE.

6800U slår jo X850XT PE i så og si alle OpenGL-baserte spill, og ikke kun Doom 3!

Lenke til kommentar
det slår nok 6800u i nesten alle spill, men det er nok flere spill 6800u er bedre i, men det er ikke så mange som mange "nVidia mennesker" påstår

Spørs vel hvilke 6800 Ultra kort man sammenligner med. Noen klokker kortene demmes 400Mhz, og andre er klokket til 430Mhz

Jeg vil påstå at ytelsen mellom toppkortene til ATi og nVidia er ganske jevn, og jeg påstår også at du ikke kommer til å merke forskjell så lenge du bruker Windows

Lenke til kommentar
Raptor' date='14/03/2005 : 19:28']
det slår nok 6800u i nesten alle spill, men det er nok flere spill 6800u er bedre i, men det er ikke så mange som mange "nVidia mennesker" påstår

Spørs vel hvilke 6800 Ultra kort man sammenligner med. Noen klokker kortene demmes 400Mhz, og andre er klokket til 430Mhz

Jeg vil påstå at ytelsen mellom toppkortene til ATi og nVidia er ganske jevn, og jeg påstår også at du ikke kommer til å merke forskjell så lenge du bruker Windows

Det tror jeg også. Uansett hvilket kort du kjøper, så vil det være mer enn raskt nok.

Lenke til kommentar
Raptor,14/03/2005 : 19:28]

Det tror jeg også. Uansett hvilket kort du kjøper, så vil det være mer enn raskt nok.

Selvfølgelig vil du ikke merke noen forskjell. Men i benchmarks vil du nok. Men i spill og ellers, nei.

men det var jo egentlig ikke det han spurte om da.

Lenke til kommentar
Som topicet sier, hvilket skjermkort er best uansett pris?

Da mener jeg PCI-E kort.

Skal kjøpe nytt skjermkort og har nok penger :p

Vet ikke hvilken hardware du har fra før, men hvis pengene ikke har så mye å si ville jeg kjørt to GeForce 6800GT i SLi modus, og klokket dem til Ultra-hastighet.

Lenke til kommentar
Raptor' date='14/03/2005 : 20:48']
Som topicet sier, hvilket skjermkort er best uansett pris?

Da mener jeg PCI-E kort.

Skal kjøpe nytt skjermkort og har nok penger  :p

Vet ikke hvilken hardware du har fra før, men hvis pengene ikke har så mye å si ville jeg kjørt to GeForce 6800GT i SLi modus, og klokket dem til Ultra-hastighet.

Hvis penger ikke har noe å si, så kan han jo kjøpe 2 stk Ultra og slippe å klokke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...