bazzo Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Jeg har noe tekst som jeg ønsker å dele opp i 2 spalter, er dette mulig ? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Var vel snakk om at det skulle komme i CSS3? Lenke til kommentar
bazzo Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 Er det mulig å mekke det til på et vis ? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Tror ikke det er mulig å lage automatiske spalter. Du må i tilfelle gjøre det manuelt. Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) bla bla bla<-->bla bla bla bla bla bla<-->bla bla bla bla bla bla<-->bla bla bla bla bla bla<-->bla bla bla bla bla bla<-->bla bla bla bla bla bla<-->bla bla bla bla bla bla<-->bla bla bla To spalter. Endret 14. mars 2005 av Domodyret Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Med PHP kanskje Dele opp en "spalte" til to, slags avansert wordwrap. (Må vel scripte dette selv) Lenke til kommentar
N* Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 går det ikke an å lage to <p> og sette bredde på de? etter det går det kansje an å lage line-breaks med padding eller letter-spacing? mulig jeg misforstår Lenke til kommentar
Mira Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Altså det som er problemet er å få det sånn at du bare skriver i vei og så formateres det automatisk sånn at du får to spalter, der den ene fortetter fra den andre. Lenke til kommentar
Mira Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) Oops: Treg linje Endret 14. mars 2005 av Mira Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 CSS3: Multi-column layout. Men det er vel litt optimistisk å bruke CSS3. For å lage noe funksjon i PHP må man vel vite høyden i antall linjer? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 For å lage noe funksjon i PHP må man vel vite høyden i antall linjer? Går vel an å få scriptet til å telle linjer, og dele opp ut i fra antall linjer telt. Men da igjen kommer det an på skriftstørrelsen => Presentasjon, og når f eks IE-brukere forandrer skriftstørrelsen i browseren så blir jo ting litt ødelagt.. Trur det er vanskelig å sette det opp slik, eg - før CSS3 blir vanlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå