Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Død HD? Alle data tapt?

Anbefalte innlegg

Pc'n booter ikke. Sikker modus fungerer heller ikke. Har endel filer jeg absolutt ikke vil miste. Hadde akkurat tatt i mot epost (Outlook Ekspress), og da jeg sletta en spam slo maskinen seg av (ikke åpna vedlegg). Dette skjedde fre 4.3. Siden har det vært tyst. Hvis jeg booter på vanlig måte kommer mld. om manglende fil - hal.dll. Kjørte Ad-aware og Spybot search and destroy dagen før.

Har lest utallige tips og prøvd de fleste nå. Bl.a. recovery console fra installasjonscd - boot rebuild osv., men får bare feilmeldinger. Setter i gang ny installasjon. Da får jeg beskjed om at det ikke finns noen partisjoner på denne disken. Avslutta installasjonen der. Flytter disken inn i en annen maskin. Den vises som egen stasjon, men der er det 0 byte iflg Egenskaper og filsystemet er RAW. Er alle data tapt, eller er HD død?

Min maskin: MSI K8T Neo FIS2R, Athlon-64 XP3400+, WD 2500JD, GEIL 1Gb DDR PC3500 (2x512), LG Flatron L1910B, XPpro.

Er takknemlig for alle tips! :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neida, tviler på at dataene er tapt. Her på en maskin her skulle plutselig F: disken bli "RAW" den også, aner ikke hvorfor den bestemte seg for det, men filene ligger der fortsatt. Jeg brukte et program som het "PCI Filerecovery", husker ikke helt linken men var et sted på www.download.com.

Prøv deg litt fram, det er temmelige gode sjanser for at du får dine data tilbake. Du må antakelige sette disken som har blitt "raw'et" over i en annen maskin som en slave disk.

Lykke til! ;)

Lenke til kommentar

Har prøvd å sette den som slave i en annen maskin. Kom som egen stasjon der, men ingen data kommer fram - verken med EasyRecovery Pro6 eller GetDataBack. Får bare stygge feilmeldinger. Sendte maskinen til leverandøren, så får jeg se. Kan virke som hardisken har sett sine beste dager. Takk uansett for svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...