Torjus Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Jeg skal sende inn min Razer til komplett, pga produksjonsfeil. Så de skal sende meg ny. Men er det jeg som betaler porto? Det koster jo nesten 100kr å sende den... Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) Sendt strømforsyning med feil i retur betalte porto men fikk den tilbake av komplett. PS! sendte kvitteringen fra posten på portoen. Endret 14. mars 2005 av [email protected] Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Ja er nok du som betaler porto. 100 kroner er jo ingenting. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 Ehh... Betaler de eller ikke? En sier ja og en sier nei. Lenke til kommentar
RayBay Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) Du betaler når du skal sende den til komplett, og Komplett betaler når de sender den til deg. Endret 14. mars 2005 av RayBay Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 Ok, så jeg får ikke igjen pengene som jeg bruker på å sende varen med? Lenke til kommentar
4WheelDrive Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Hvis det er en reklamasjonssak skal ikke du betale noen ting. Hvis du skal sende den inn for å reparere den grunnet en feil du selv har forårsaket er det en annen sak. Selvfølgelig skal det ikke koste deg noe at du var uheldig å få et produkt med feil. Komplett betaler porto. Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) Du har vel egentlig krav på å få returer gratis. Som i ingen utgifter. Men da må du ta kontakt med komplett, for å forsikre deg hvordan du gjør det. Du må nok da betale 100 kr for å sende til komplett, men så kan de betale tilbake når de har motat bekreftelse på at du har sendt pakken til den prisen. Edit: Rett det som 4WheelDrive sier ja. kom jo bare 100 ganger letter frem. Endret 14. mars 2005 av zeltex Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 I garantisaker dekker Komplett.no porto. Lenke til kommentar
BazeLaze Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Du betaler porto, men får pengene igjen dersom du sender de kviteringen på portobeløpet Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Komplett dekker utgifter ved reklamasjonssaker grunnet produksjonsfeil som går på garanti, men derimot eksempelvis drittbutikker som Netshop må du mase på seksmilionerfemhundretusentrehundreogni komma fem for at du skal få igjen noe. Lenke til kommentar
khare Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Jo, du får igjen pengene til frakten. Dette kalles avhjelp ifb. omlevering og reguleres av Forbrukerkjøpslovens §29. Og §30 (http://www.lovdata.no/all/tl-20020621-034-006.html#30) slår fast at "Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren." Noen her blander tydeligvis sammen retur i forbindelse med reklamasjon og angrefrist (Angrefristloven), hvor forbruker kan angre kjøpet uavhengig av årsak innen et visst antall dager. DA må forbruker betale returfrakten (selvom enkelte firmaer med god service faktisk dekker retur i slike tilfeller også). Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 Du betaler porto, men får pengene igjen dersom du sender de kviteringen på portobeløpet MÅ jeg det? Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Du betaler foreløpig, og komplett gir deg tilbake pengene senere. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 Så jeg betaler for å sende den... så må jeg jo få tilbake pakken igjen og legge lappen oppi? Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Komplett betaler porto. Kontakt dem så får du en 2R-lapp i posten som du bare klistrer på esken og leverer gratis til nærmeste postkontor. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Komplett dekker utgifter ved reklamasjonssaker grunnet produksjonsfeil som går på garanti, men derimot eksempelvis drittbutikker som Netshop må du mase på seksmilionerfemhundretusentrehundreogni komma fem for at du skal få igjen noe. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 Føler alle svarer litt forskjellig her jeg... "Kontakt dem så får du en 2R-lapp i posten som du bare klistrer på esken og leverer gratis til nærmeste postkontor. " "Legg lappen sammen med pakken og send" "Bare send pakken så får du igjen pengene senere(på bankkonto?)" Lenke til kommentar
Funkcikle Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Enten kontakt komplet og få dem til å sende deg returlapp 2R i posten, eventuelt betalportoen nå og legg ved kvitto fra posten i pakken (ergo ikke lukk eska før på postkontoret). Sender du bare pakken i retur, uten å kreve portoen tilbake får du ingenting igjen fra komplet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå