iden Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Heisann! Jeg har litt problemer her, etter litt modifisering av pc'en så har jeg fått problemer med at maskinen henger seg etter noen minutter spilling, men dette varierer ganske mye, kan gå opptil et par timer før den gjør det. Alt fungerte helt flott før jeg bytta hovedkort, og også resulterte i at jeg måtte installere windass på nytt. Alle drivere er det nyeste, jeg har lagt inn Framework 1.1, ikke overklokket noe som helst, sjekket at det ikke er noen hardware konflikter. Eneste jeg er litt i stuss over at jeg leste noe med USB og skjermkort konflikt, nå har jeg altså montert i ekstra usb, som sitter i fronten på kabinettet. Alt får god kjøling, CPU ligger på 28 til 46grader, kabinettet ligger på 32 og hd på 34grader. Opprinnelig var dette en Cybercom, altså Coop-pc'en, som finnes her Minitest av Coop Pc, av Okay Nå er Pc'en slik: -Abit KV8 Pro -Athlon64 3000+ -512mb PC3200 DDR SDRAM (SwissByte) -512mb PC3200 DDR SDRAM (TwinMos) -200 GB Seagate Barracuda 7200.7 ATA (7200 RPM - 2MB cache) -8x DVD+/-RW brenner (PIONEER DVR-107D) -Ati Radon 9800 XXL GPU/MEM - 392/338 Hadde altså ingen problemer med Coop oppsettet, før jeg begynte å modifisere, kjørt den nesten et halvt år uten tull, bortsett fra windass da... Jeg har også prøvd å avinstallere de nye driverne til kortet, og installert de gamle, uten hell. Og det var en liten periode ting gikk bra, men hadde et lagg under spilling av CSS, og da fant jeg ut at jeg skulle flashe biosen med det nyeste, men det hjalp ihvertfall ikke. Uansett så vurdere jeg å kjøpe meg nytt skjermkort, eller det skal jeg uansett, men når økonomien tillater det. Før den tid vil jeg SPILLE! Men det går dårlig... Hva er det jeg kan gjøre? Noen som har samme erfaringer? Hjelp! Nå har jeg holdt på siden lørdag og er superfrustrert, sitter dønn fast. Lenke til kommentar
Tydeus Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Siden du får beskjed om USB/skjermkort konflikt..napp ut den nye usb greia du satte i og sjekk om de hjelper Har du formatert hd etter bytte av hovedkort osv ? Hvis ikke prøv en liten reinstall Lenke til kommentar
iden Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 Ja, har tenkt på å nappe ut USB, selv om jeg er dønn avhengig av den i fronten. Formatert og reinstallert har jeg altså gjort etter installeringen av hovedkortet, men det hjalp jo svært lite. Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Har du prøvd å skru av Fastwrite? Det kan hjelpe, samt du kan jo prøve Omega drivere. Hadde samme problem på mitt gamle 9600XT, og jeg gjorde de to tingene, og da var alt ok! Lenke til kommentar
iden Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 har lastet ned omega driverne nå, så jeg skal legge dem inn, men hvordan slår jeg av fastwrite, eller hvor? Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) Mener at default instillingene i Omega driverne er at fastwrite er slått av Hvis ikke: Display Properties- Advanced tror jeg... Liten stund siden jeg har gjort det nå, har ikke det skjermkortet lenger Endret 14. mars 2005 av stigen1 Lenke til kommentar
iden Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 Ja, haha, jeg fant det under installasjonen begynte å søke etter det på google jeg Uansett, nå har jeg gjort som du sa, så nå får jeg vel bare teste om det hjelper. *krysse fingre og tær* Lenke til kommentar
iden Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 WOHO! Ser ut til at alt funker, det klikket ihvertfall ikke etter 5minutter:P *puste lettet ut* Takker for hjelpen stigen1! Kommer tilbake til det om det ikke funker Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Fastwrite er synderen i svært mange tilfeller, ja.... Lenke til kommentar
iden Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 Neida, SELVFØLGELIG så hang det seg etter en halvtimes spilling. Fikk opp denne feilmeldingen etter oppstart, svenskeoppstart that is... szAppName : Drivers.Display szAppVer : 10024E4A0095601787 szModName : ati2dvag.dll szModVer : 6.14.10.6436 Offset : 26D906EA Sier det dere noe? Nå er jeg ihvertfall helt blank. Lenke til kommentar
iden Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 Jeg leste noe om at TwinMos ram'en ikke er så godt likt av amd 64-prosessoren, kan dette stemme og ha noe med saken å gjøre? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 ja... prøv med bare swissbite'n Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Det å mikse rambrikker av forskjellig merke/produsent, og derav forskjellige spesifikasjoner, er heller ikke så populært på mange hovedkort Lenke til kommentar
iden Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 Nå har jeg altså tatt ut TwinMos'en, det funket fint å spille, uten shutdown, men jeg la merke til at prosessoren ble veldig varm, 58grader da jeg var ferdig. det fatter jeg ikke, for viftestyriunga viste bare ca 40 under spilling. og nå har jeg altså 4 kabinettvifter i tillegg til cpuvifte, som er en Thermaltake Venus Silent Boost, som skal ha 2450rpm. Dette skal da være mer enn bra nok? Har innsug og utsug av luften, og kabinettet er temmelig luftig i seg selv... Men, om det da har seg slik at det er ram'en som har forårsaket alt opphenget i spillinga, hvilke brikker burde jeg kjøpe? til mitt hk/prosessor? ute etter noe billig, bra og mye Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Det å mikse rambrikker av forskjellig merke/produsent, og derav forskjellige spesifikasjoner, er heller ikke så populært på mange hovedkort Likte ikke hovedkortet mitt heller når jeg mixet en no-name med Kingston.. ( Da var det samme "symptomer" som du sier i posten din, at pc'en henger seg ved random tidspunkter i "krevende" spill, bla. HL2, FarCry mm. ) Lenke til kommentar
iden Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 så du kjører bare en stk Kingston? eller har du kjøpt flere? for min del så er det jo vanskelig å få tak i flere swissbit brikker, så da må det bli twinmos, om jeg skal få spart penger sånnsett, men jeg veit ikke åssen det er med twinmos vs. prosessor/hk Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Synd at det ikke gikk, har søkt litt på nettet om dette problemet ditt. Når du reinstallerer driverne, bruker du da DriverCleaner? Samt at du fjerner ATI Control Panel, alt som har med ATI å gjøre bør du fjerne! Så installerer du de nye ATI/Omega driverne alt etter smak og behag! Håper dette funker for deg, lykke til Lenke til kommentar
iden Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 joda, jeg fjernet aboslutt alt, restartet maskinen og la inn omegadriverne, uten at det hjalp spesielt mye, men jeg lurer virkelig litt på om det kan ha noe med ram'en jeg altså, jeg må gjøre litt flere tester uten to forskjellige minnebrikker.. dvs. mer spilling Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) så du kjører bare en stk Kingston? eller har du kjøpt flere?for min del så er det jo vanskelig å få tak i flere swissbit brikker, så da må det bli twinmos, om jeg skal få spart penger sånnsett, men jeg veit ikke åssen det er med twinmos vs. prosessor/hk jeg plukket ut no-name'n, og kjøpte samme type kingstonbrikke. nå fungerer det toppers *edit* prøv først og napp ut en av brikkene for å se om dette faktisk ER samme problem som du har. Endret 14. mars 2005 av Vizla Lenke til kommentar
iden Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 Ja, det var det jeg gjorde, og da funket det, men jeg spillte ikke så lenge, skal prøve mer. MEN jeg gikk inn på komplett og sjekket hva hovedkortet mitt støtter, og jeg fikk kun opp Crucial, men forskjellige typer, fra før har jeg PC3200, så nå stusser jeg over hva jeg skal velge her, heh, fikk opp denne listen: http://www.komplett.no/k/memselect.asp?cmd...trModel=KV8+Pro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå