netsurfer060279 Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 jeg har fått et problem med min Fujitsu-Siemens Amilo-1630. Pc-en gikk plutselig helt i svart, og jeg måtte bruke "power-off"-knappen for å restarte den, og etter det har jeg ikke klart å få det interne nettverkskortet til å fungere skikkelig! Det er et «SiS 900-based PCI Fast Ethernet Adapter». jeg har prøvd å avinstallere det, og så søkt etter maskinvareendinger igjen, og da finner den jo kortet men jeg får det berømte gule varselskilt-ikonet ved siden av... Feilmeldingen jeg får er følgende: «Denne enheten kan ikke starte. (Kode 10)» jeg har prøvd å laste ned de nyeste driverne fra hjemmesidene til SiS, men det hjelper heller ikke. jeg har ikke turt å åpne opp dekslet på pc-en for å sjekke om det sitter fast skikkelig, men d er kanskje heller ikke så mye vits i på en bærbar...?? Er vel større sjanse for å ødelegge noe da..? Bottom line er at jeg er ganske så tom for idèer angående hva som kan være feil, så jeg hadde håpet på noen tips/innspill til hva jeg kan gjøre? Kan det være konflikter med andre enheter; og isåfall hvordan får jeg sjekket det? Som en nødløsning; kunne det gå an å kjøpe et plug-in kort? Men vil det da isåfall fungere, siden det interne kortet ikke gjør det..? mvh Andreas Lenke til kommentar
covah Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Nettverkskort til bærbare er enten integrert i hovedkortet eller sitter på som et mini-pci kort. Dersom det er et mini-pci kort, kan det jo hende det sitter løst, men av beskrivelsen du kommer med regner jeg med at det er et software problem. Har du forsøkt å avinstallere nettverkskortet og restarte? Nødløsning: De fleste laptops har egne spor for PC-kort (det som før het PCMCIA). I disse sporene kan du sette inn mye rart, feks. nettverkskort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå