Gå til innhold

HPC812 vs POWERSHOT S40

Anbefalte innlegg

Begge har ca 4M oppløsning og hhv 3x og 3,6x optisk zoom, men er det noen som har testet begge disse to. Tenker da spesielt på om noen har tatt bilder av de samme motivene med begge kameraene for å sammenligne dem direkte.

Hvilket er best. Har sett noen bilder fra S40, og ble skuffet over at de var uskarpe. (Kameraet har ikke vært helt i ro ved fotografering.) Er f.eks. HP sitt 812 kamera bedre til å håndtere dette. Hvilket tar best bilde i dårlig belysning.

Noen som har noen synspunkter. Tekniske spesifikasjoner er jo ikke så veldig ulike. Hva får jeg mer ved å kjøpe S40 bortsett fra en litt større skjerm, integrert ladesystem og billigere minnebrikker?

Noen som evt har sett noen linker til noen bilder fra kameraene eller tester hvor disse kameraene sammenlignes med hverandre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

heissann

jobber i en butikk som selger begge kameraene, tok dem med på en liten ettermiddagstest, når det gjelder bildekvalitet så er s40en et lite hode foran 812, men det er rimelig lite, virka som s40 var skarpere, mens 812 hadde bedre fargegjengivelse.

vi selger s40 2000,- dyrere enn 812, mens s40 bruker cf som er billigere en mmc. 812 er et mindre kamera, som ikke gir den kvalitetsfølelsen som s30 gir,

hvis penger er viktig så hadde jeg nok valgt 812, men hvis 1500,- kr ikke er så viktig så hadde s40 vært valget

mvh

geokri

Olympus c4040

Lenke til kommentar

Takker for et bra svar.

Jobber selv i butikk som selger begge kameraene, men har ikke testet de opp mot hverandre. 5495,- og 7995,- er de prisene vi tar akkurat nå. Du sa MMC, er det kompatibelt med SD som sitter som standard i HPC812?

Lenke til kommentar

mmc og sd går om hverandre, vet ikke helt forskjellen på dem.

bestekameraet er nok s40, mens 812 er mest for pengene

uansett kan jeg på det varmeste anbefale olympus c4040, litt større fysisk, men har den råeste optikken.

mvh

geokri

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...