olemek Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Blottlegger min kunnskap nå, men trenger hjelp til følgende: Jeg har tenkt å kjøpe en rimelig SFF og sett noen anbefale Aopen EZ18 som er billig og grei til enklere oppgaver, MP3, DVD Surfing etc. Det vil si det jeg trenger den til! Likevel er det et par ting jeg lurer på: 1)Er socket A avlegs og bedre å satse på Aopen Ez661 med socket 478 (intel)? 2)Hvis jeg velger EZ18, er det bedre å kjøpe Athlon enn sempron cpu (er det forskjeller på varmeutvikling?) ? 3)Hva er fordelen med 2 RAM brikker på 256mb fremfor en på 512? 4)Er det noen som har forslag til andre SFF til lav pris som er et bedre valg tar jeg gjerne i mot råd. Som dere skjønner er jeg nybegynner, men det er vanskelig å finne svar på dette. Er det noen som kan hjelpe, er jeg svært takknemlig! Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Begge sockets er avleggs og det begynner å bli vanskelig å få tak i prosessorer til de. Kjøper du f.eks en sff som trenger nortwood så sliter du 2 små rambrikker er ikke noe fordel i en sff siden 99% av de bare har 2 ramslotter. Men en fordel generelt sett er at hvis man har støtte for det på hovedkortet så får man en liten bump i ytelsen. Hvis du kommer med et ca budsjett så kan jeg sikkert komme med et ok forslag når jeg blir ferdig å oppdatere serverene Lenke til kommentar
olemek Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 Takk for svar. Greia er jo selvfølgelig at jeg ikke vil legge all verden i dette (forstå det den som vil?). Jeg har en seagate 200 GB HD (ikke s-ata!) og en Nec 3500 DVD brenner som jeg vil bruke. Hadde håpet at jeg kunne komme under 2500 for selve boksen. Minne, cpu og evt skjermkort i tillegg til dette. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=10961 hvis du vil satse på nyere teknologi. https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=19699 <-- hvis du vil ha en 478 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå